Branko Gašić, trener u plesnoj školi "Sinatr­a", razvio je tehniku plesne terapije koja se sastoji u kombinaciji većeg broja plesova afro-latino grupe koji bude uspavane potencijale, podižu energiju i otklanjaju brojne mentalne, emotivne i energetske blokade. "Ples na sve ljude deluje isto, terapijski. Ne treba se opirati impulsu da na određenu melodiju odreagujemo plesom - to je naša podsvesna želja da kroz pokret pobedimo sebe i postanemo bolji", priča Branko.

"Većina ljudi dođe na prvi trening vođena upravo tim impulsom, a ne svešću da imaju neku blokadu koje se treba rešiti. Iako su problemi u drugom planu, oni se reše vremenom kroz ples koji naročito jača samopouzdanje kod muškaraca. Većina bira ples po temperamentu a u pitanju je miks različitih plesova iz afro-latino grupe gde svako nađe ponešto za sebe. Salsa je zbog kontakta rukama zgodnija za one koji su stidljivi, kizomba je senzualna i posebno je pogodna za rešavanje problema među polovima koji su danas tipični i česti.

Kizomba je idealna za moderne žene koje preuzimaju sve na sebe i prenapete su... Poenta ovog senzualnog i nežnog plesa i jeste da se telo potpuno opusti i postane receptor koji samo prima korake muškarca. Neki ljudi tvrde da su aritmični ali ne treba brinuti oko toga, ljudi uglavnom kada govore to u stvari saopštavaju nešto drugo - da ih je sramota da plešu. Svako može da nauči korake, samo je nekom potrebno duže vremena da se opusti", objašnjava Branko.

Osvešćivanje sopstvenog tela

Važan deo treninga je izolacija mišića, koja nam pomaže da pokretom svesno razdvojimo i osvestimo različite delove tela: glavu, grudi, desno i levo rame, stomak, kukove. Ova vežba nam pomaže da podjednako osvestimo i levu i desnu stranu tela koje kontrolišu leva i desna hemisfera mozga a svaka je zadužena za potpuno dve različite strane naše ličnosti. Leva hemisfera je zadužena za logiku, činjenice, praktičnost, a desna za osećanja, fantaziju i maštu. Osvešćivanjem i podjednakim korišćenjem obe strane tela u plesu u ravnotežu se dovode misli i um, logika i mašta, i isceljuje bolni rascep između naših misli i osećanja. "Za većinu plesova kojima se bavimo salsa, merenge, baćata, kizomba, regeton bitna je izolacija mišića. Nakon toga sledi upoznavanje sa ritmovima i osnovnim koracima", kaže Branko.

Svaki pokret može predstavljati određeni izazov za nas, u zavisnosti od toga šta nam u tom trenutku treba i šta smo spremni da oslobodimo igrom. Kod salse to može biti trenutak "oslobađanja" ruke u plesu - to je znak da smo opušteniji i slobodniji u igri a energija pokreta ruke, na sebi svojstven način, aktivira srčanu čakru. Salsa je ples koji podiže i čini da sva negativna energija izađe iz plesača. Odlična je u prevazilaženju stresa i stidljivosti. Ritam kizombe jednak je ritmu otkucaja srca, vrlo je prisan, intiman ples i pleše se grudi na grudi, obraz uz obraz, srcem na srce. Mogu je plesati brat i sestra, majka i sin, momak i devojka, razmenjujući snažnu, čistu energiju ljubavi, koja isceljuje. Interesantna je i simbolika merenge plesa - ples berača trske koji u okovima oponašaju ritam bubnja koji ih prati. Ples je za njih bio simboličan način da prevaziđu okove i sve što ih ograničava putem plesa.

Pokret kukovima je vrlo važan u terapiji plesom. Kako se oslobađaju pokreti u nogama oslobađaju se kukovi i sakralna čakra koja je ključna za kreativnu energiju koja se penje nagore i "otključava" ostale čakre. Postoje i brži i ekspanzivniji plesovi, kao na primer regeton, koji pokreće celo telo od prve do poslednje čakre. "Kod afričkih plesova koje radimo na treningu (kizomba, semba, funana), pokreti su vrlo jednostavni i oslobađajući. Svako bira svoj omiljeni ples u skladu sa temperamentom i raspoloženjem. U plesu se, kao i u životu, često dešava da ljudi prave prevelike korake i to stvara nesklad. Nijedan korak ne sme da bude prevelik ni prenaglašen, a to je česta greška. Svako treba da nađe svoju amplitudu pokreta koja mu odgovara", savetuje Branko.