Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Kako da imate više energije vežbama zdravstvenog ćigonga

Ćigong predstavlja jedno od kulturnih blaga Kine i ima iza sebe dugu i bogatu istoriju. Kao posebna vrsta psihofizičkih vežbi, ima veliku ulogu u kineskim metodama poboljšanja i očuvanja zdravlja kao i u tradicionalnoj kineskoj ...

  Izvor: Profimedia

Ćigong se sastoji iz dve reči - ći što označava životnu energiju i gong što označava uspeh, rad, dostignuće. Predstavlja širok spektar psihofizičkih vežbi koji datira i 5000 godina u prošlost i jedan je od prvih holističkih (ali i fitnes) sistema treninga za poboljšanje i očuvanje zdravlja. Kao što nam je rekao profesor Džang Ming Lijang (majstor ćigonga, 14. generacija tradicije monaha sa planine Emei), zabeleženo je više od 84000 sistema budističkog i oko 3600 sistema taoističkog ćigonga.

Kako sačuvati mladost i vitalnost: 9 saveta Šaolin monaha za dug i srećan život

Sama kovanica ćigong je novijeg datuma, stara jedva oko 150-200 godina. Starija imena praksi za prevenciju, očuvanje i poboljšanje zdravlja su daojin i jangšeng. Ime daojin se može slobodno prevesti kao „vođenje i usmeravanje (ćija, životne energije, daha)", dok jangšeng možemo prevesti kao „staranje (briga) o životu". Sama imena su već odredila i namenu veštine. Ove metode se razlikuju u pojavnom obliku, kao i u samom cilju vežbanja - neke su vrlo dinamične, jake i imaju za cilj jačanje tela i udarnih površina kakav je, na primer, šaolinski ćigong. Neke su statične, izvode se u sedećem položaju i za cilj imaju smirivanje i jačanje uma i koncentracije.

Zdravstveni ćigong

Kinesku asocijacija zdravstvenog Ćigonga je osnovana 2001. godine, u saradnji sa nadležnim Ministarstvom za sport, uz podršku Olimpijskog komiteta Kine i asocijacije Sport za sve. Zdravstveni Ćigong je postao 62. oficijelno priznati sport u Kini. Rame uz rame sa najpoznatijim ćigong sistemima koji ujedinjuju pokrete tela, kontrolu disanja i uma, zdravstveni ćigong je sada deo ogromnog znanja tradicionalnog kineskog ćigonga. Namenjen je prevenciji, poboljšanju i očuvanju zdravlja i treba ga razlikovati od medicinskog ili terapeutskog ćigonga koji je namenjen lečenju.

Šibaši vežbe

Zdravstveni ćigong se može upotrebljavati i u terapeutske svrhe, naravno uz prethodno savetovanje ličnog lekara ili specijaliste tradicionalne kineske medicine. Prilikom uključivanja metoda zdravstvenog ćigonga u terapiju, ne treba prekidati sa uzimanjem propisanih lekova ili tako nešto učiniti isključivo po savetu lekara. Dobrobiti bavljenja zdravstvenim ćigongom su mnogobrojne a navešćemo samo efekte vežbanja na kardiovaskularni i nervni sistem.

Efekti zdravstvenog ćigonga na kardiovaskularni sistem

Prema modernoj medicinskoj teoriji, cirkulacija krvi je uglavnom kontrolisana i regulisana od strane nervnog sistema. Stoga, tri principa prakse zdravstvenog ćigonga (regulacija i balansiranje procesa u telu, daha i uma) koje dovede osobu u stanje smirenosti i opuštenosti, pomažu u regulisanju srčanog pulsa, minutnog volumena srca i krvnog pritiska regulisanjem autonomnog nervnog sistema, posebno smanjenjem tenzije simpatičkog nervnog sistema. Kao dodatak, zdravstveni ćigong je efikasan u poboljšavanju periferne cirkulacije.

Regulacija pulsa i krvnog pritiska

Regulacija daha u zdravstvenom ćigongu zahteva dugo, duboko disanje uz izdah koji je duži od uobičajenog. Ovakvo disanje stimuliše vagus nerv i usporava puls. Regulacija uma tokom vežbanja zdravstvenog ćigonga održava um u stanju opuštenosti i mira, minimizirajući uticaje i mešanje unutrašnje i spoljašnje okoline, što dovodi do povećane prilagodljivosti srca na obavljanje raznih fizičkih aktivnosti. Takođe umanjuje napetost malih krvnih sudova i koronarnih arterija i povećava elastičnost zidova arterija, što dovodi do sniženja krvnog pritiska. Posmatranjem praktičara zdravstvenih ćigong sistema "Osam delova svile" i "Šest lekovitih zvukova" otkriveno je se uz opuštanje snizi dijastolički (niži) i uz kontrakciju snizi sistolički (viši) krvni pritisak.

Ovo ne smete propustiti

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Lični razvoj