Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

KAKO DA ZA SAMO 20 MINUTA DNEVNO SMANJITE KORTIZOL - HORMON STRESA: Ovo je naučno dokazano!

Samo 20 minuta dnevno je potrebno da smanjite stres i kortizol - Evo šta treba da uradite!

  Izvor: Foto: Shutterstock

Urbani život podrazumeva svakodnevno puno strasnih situacija. Užurbana svakodnevica i puno obaveza čine da se većina ljudi povremeno oseća iscrpljeno, pod pritiskom i velikim stresom.

Istraživanje doktorke Meri Kerol Hanter sa Univerziteta u Mičigenu dokazalo je da provođenje vremena u prirodi značajno sankcioniše negativne posledice urbanog života.

Pročitajte još:

Poznata ljubavna meditacija: privlači ljubav na svim nivoima

KRATKA MEDITACIJA ZA ZDRAVLJE: 10 minuta svakog jutra - za isceljenje duše i tela

"Odavno je poznato da boravak u prirodi smanjuje stres, ali nismo znali u kojoj meri. Naša studija pokazuje da je potrebno provoditi najma je 20 minuta, do pola sata svakog dana u prirodi." - ističe autorka ovog istraživanja

Možete šetati u obližnjem parku ili šumi, voziti bicikl, sedeti na travi ili meditirati. važno je da budete okruženi zelenilom i prirodom, daleko od gradske buke.

U ovoj studiji učestvovale su 44 osobe i trajala je 8 nedelja. Svi učesnici su tri puta nedeljno boravili u prirodi najmanje 10 minuta. Preporučeno im je da izbegavaju razgovor, ne koriste društvene mreže, internet i telefone. To je bilo jedino ograničenje, a učesnici su imali slobodu da biraju aktivnosti u prirodi i istražuju.

20-minuta-smanjiti-stres-hormon-kortizol3
Izvor: Foto: Shutterstock

Svi učesnici su dali uzorke pljuvačke pre početka istraživanja, a zatim ponovo nakon prve, treće i poslednje nedelje. Rezultati su pokazali da se nivo kortizola (hormonastresa) smanjio za 21 odsto kod osoba koje su u prirodi provele 20 do 30 minuta svaki dan ili svaki drugi dan.

Na osnovu ovog istraživanja zaključuje se da je potrebno samo 20 minuta dnevno izdvojiti za uravnoteženje nivoa kortizola i smanjneje stresa. Ukoliko često boravimo u prirodi, bićemo mentalno i fizički zdraviji.

Takođe, brojna istraživanja pokazuju da fizička aktivnost na otvorenom i meditacija u prirodi mogu biti vrelo važne za regulisanje mentalnogzdravlja.

Verujemo da svako do nas može bar 30 minuta dnevno izdvojiti za šetnju u prirodi. Zato ranaca na leđa i uživajte u lepotama i blagodetima MajkePrirode.

Povezane vesti

Izvor: Lovesensa

Ovo ne smete propustiti

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Lični razvoj