Kada ste suočeni sa važnim odlukama, ulozi su visoki i osećate veliki pritisak. Postoje 3 načina na koje možete reagovati: izbegavanje i odlaganje trenutka koliko god je to moguće; ponesu vas emocijama i komunikacija ne ide onako kako želite ili, u srećnom slučaju, naučite da upravljate situacijom. Knjiga grupe autora „Odlučni razgovori. Nova rešenja za uspešno upravljanje kritičnim situacijama“ nudi neophodne alate za rukovanje najtežim situacijama i razgovorima, kako biste osigurali da se obe strane osećaju saslušano i poštovano.
Jedna od najvažnijih ideja kada ulazimo u situaciju koja je veoma važna jeste da kada su ulozi veliki, osećanja divljaju. Prirodno je da osećanja budu uključena u komplikovane situacije. Inače, razgovor ne bi bio nimalo težak, zar ne? Međutim, važno je ne bežati. Morate imati potrebnu hrabrost da vodite težak razgovor. Ovo će pomoći i vama i onima oko vas. Sve što treba da uradite je da naučite šta su zaista važne stvari.

Istražite svoj doprinos

 Pre nego što pristupite kritičnoj situaciji, razmislite o svojoj ulozi u tom problemu. Samorefleksija i svest o sopstvenim postupcima mogu vam pomoći da pristupite situaciji sa objektivnije perspektive. Kakvu reakciju imate kada ste u sukobu? Šta vam je najprijatnije da radite? Takođe, ne zaboravite da razmislite o tome šta ne želite da se desi u takvom razgovoru.

Fokusirajte se na činjenice

 Izbegavajte lične osude i optužbe. Umesto toga, fokusirajte se na činjenice. Komunikacija zasnovana na činjenicama je manje defanzivna i doprinosi rešavanju problema.

Pružite sigurnost osobi pored vas

 Uverite se da je okruženje u kome se razgovor odvija bezbedno i otvoreno. Veća je verovatnoća da će ljudi slušati i sarađivati kada se osećaju poštovano i bezbedno.

Koristite tehnike aktivnog slušanja

 Aktivno slušanje je neophodno u upravljanju kritičnim situacijama. Pokušajte da razumete perspektive drugih i pokažite empatiju tokom razgovora. Dozvolite osobi pored vas da ispriča svoju priču, tako da možete ispričati svoju. Tako ćete moći da pronađete zajednički cilj.

Izbegavajte toksične razgovore

 Naučite da izbegavate eskalaciju sukoba i držite razgovore u konstruktivnom tonu. Kada situacije postanu napete, morate smiriti duhove i po svaku cenu izbegavati dalje produbljivanje toksičnog razgovora.

Napravite akcioni plan

 Važno je da ne završite razgovor bez zaključka ili odluke o tome šta ćete raditi. Stoga, nakon što ste identifikovali problem i razgovarali o rešenjima, napravite jasan i ostvariv akcioni plan. Uspostavljanje konkretnih koraka za rešavanje problema može doprineti sprovođenju neophodnih promena, prema pisanju sajta Andrea Raicu.

Možda će vas zanimati i 4 karakteristike mentalno jakih ljudi.

BONUS VIDEO:

Kurir televizija DEVOJČICA (10) IZ SRBIJE JEDNA OD NAJBOLJIH NA SVETU! Krenula je u školu pevanja, ali ubrzo su otkrili da ima ANĐEOSKI GLAS

 Izvor: Sensa/M.D.