Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

DA LI STE ČESTO LJUTI I BESNI? UZROK OVOGA MOŽE BITI U RANOM DETINJSTVU: Evo kako da se oslobodite agresije

Kada osetite nalet emocija, koje prete da ekspolodiraju, radi se o besu koji može da se pretvori u agresiju. Uzroci mogu biti brojni, a jedan od njih se krije i u ranom detinjstvu osobe.

 Kako da kontrolišem bes387564718 Izvor: Shutterstock

Ljutnju, kao i sve emocije, možete da pratite i kontrolišete samo razvojem samosvesti. Na taj način ćete da sprečite da se bes i ljutnja pretvore u neprijateljsko, agresivno ili nasilno ponašanje prema drugima ili sebi.

Grupe za podršku u upravljanju besom mogu pomoći ljudima da razumeju bes, identifikuju njegove okidače i razviju veštine upravljanja emocijama. U grupama ili pojedinačnim okruženjima, kognitivno restrukturisanje može naučiti pacijente da preoblikuju nezdrave, eksplozivne misli

Pročitajte još

Izvan terapije, tehnike od dubokogdisanja i prepoznavanja emocija do usvajanja načina razmišljanja o rešavanju problema mogu pomoći ljudima da nauče da se sami snalaze kada je u pitanju bes.

Kako da kontrolišete i obuzdate eksplozivne emocije u vidu besa:
Ako ste često ljuti, može vam biti od pomoći da razumete obrasce koji vas pokreću. Moguće je intervenisanje kroz različite tačke i okidače, što će vam olakšati da se nosite sa besom.

1. Spavanje: Nedostatak sna otežava kontrolu besnih nagona, pa redovan, zdrav san može sprečiti da vas izazovu.

2. Razmislite o alternativnim tumačenjima: Zapitajte se koje dokaze imate u prilog svom ljutitom tumačenju situacije. Razmotrite različite perspektive.

3. Duboko udahnite: Dugo, polako i duboko udahnite, koristeći dijafragmu, a ne grudi.

4. Izbegavajte "mit o katarzi": Ispuštanje besa, agresivno postupanje i gledanje agresivnog sadržaja nemaju tendenciju da vas efikasno oslobode besa.

5. Znajte da je u redu ljutiti se: ako su vam naneli nepravdu, postupili nepravedno ili vas izazvali, trebalo bi da se naljutite, ali to izrazite asertivno umesto agresivno.

Saznajte i...

Iako ne postoji službeni "poremećaj ljutnje", disfunkcionalni bes i agresija mogu biti simptom povremenog eksplozivnog poremećaja, opozicionog prkosnog poremećaja, poremećaja ponašanja i graničnog poremećaja ličnosti. Takođe može igrati ulogu u maničnim epizodama, ADHD -u i narcizmu. Iz tog razloga, ukoliko uočite da ne možete da kontrolišete svoj bes i da se to stanje često ponavlja, konsultujte se sa stručnjakom koji će da vas uputi u stručne načine rešavanja ovih stanja.

Izabrano za vas...

Izvor: Sensa

Ovo ne smete propustiti

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Lični razvoj