Iza fenomena rasprodaja i popularnog crnog petka stoji zapravo dobro poznavanje ljudske psihologije. Ali na žalost tim znanjem raspolažu trgovci i koriste ga kako bi proizveli efekat kakv nam je i poznat kada krenemo po šoping molovima kada je Black friday. Pošto se prema istraćživanjima u našem mozgu pokreće čitav niz procesa uslovljenih različitim faktorima koji nas teraju na prekomernu potrošnju, kupovinu, a često i na bezobzirno ponašanje u gužvi. Donosimo predloge kako da se suprotstavite to marketinškoj sili i sačuvate svoj novčanik.

Nauka o ponašanju – načini za pametnije kupovine ovog crnog petka

Dakle, kako da sačuvate preostali novac koji možda imate u šteku ovog Crnog petka?

1. Odlučite šta vam zaista treba (ne samo želite) unapred

Ako budete uhvaćeni u žurbi crnog petka, to može značiti da ćete obaviti kupovine koje inače ne biste obavili. Odabirom unapred šta treba da kupite, smanjujete verovatnoću nepotrebnih impulsivnih kupovina. Crni petak može biti dobro vreme za sniženje pre Božića, pa potražite mesta na kojima se prave prave rasprodaje artikala koje želite da kupite.

2. Pogledajte da li je prodaja zaista dobra, a ne da samo deluje posebno

Neki trgovci podižu cene pre crnog petka, kako bi njihove specijalne ponude i popusti izgledali kao izuzetno dobra vrednost na sam dan.
Obratite pažnju na cenu artikla koji želite pre crnog petka! Takođe, budite spremni da sačekate jer ćete možda naći dobru ponudu posle crnog petka i moći ćete da donesete razumniju (i često finansijski pronicljiviju) odluku o kupovini kasnije.

3. Postanite svesni mafijaškog mentaliteta

Samo uključivanje u histeriju crnog petka može vas učiniti agresivnijim nego što biste inače bili, tako da ćete morati da ovladate svojim emocijama. A ako znate da ste skloni da budete zahvaćeni kolektivnim žarom gomile, razmislite o kupovini na mreži, sledećeg dana, ili kasnije tokom dana, kada su prodavnice manje zauzete.

Možda će vas zanimati i kako da pametnije kupujete.

 BONUS VIDEO:

Kurir televizija KAKO JE NASTAO CRNI PETAK? Na današnji dan svi hrle u tržne centre zbog popusta, a on se u istoriji vezuje ZA NEŠTO SASVIM DRUGO!