Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Saveti za žene koje ulaze u menopauzu: evo kako da sačuvate zdravlje i usporite starenje nakon 40. godine

Kako odložiti strenje celog organizma - evo šta treba da znaju žene u perimenopauzi!

  Izvor: Foto: Shutterstock

Stručnjaci kažu da se potreba žena za hranljivim materijama mnogo menjaju tokom starenja. Ovakve promene postaju očiglednije nakon 40. godine, kada telo počine da se priprema za menopauzu, jer ih podstiču promene u hormonima.

Dobra vest je da je moguće sprečiti nedostatke hranljivih materija. Uz pravilan izbor hrane obezbedite sebi dovoljan unos neophodnih vitamina i minerala.

Povezane vesti

Kalcijum

Kalcijum obezbeđuje gustinu i snagu kostiju. U srednjim godinama nivoi reproduktivnog hormona estrogena opadnu, čime se apsorpcija kalcijuma smanjuje. Žene često ne uzimaju dovoljno proizvoda bogatih kalcijumom, kao što su mlečni proizvodi, lisnato povrće i sardine.

Vitamin D

Ovaj vitamin pomaže telu da uzme kalcijum iz hrane i da ga koristi. Uključen je i u zaštitne imunološke procese. Ovo je jedini vitamin koji telo može samo da generiše i to kada ste izloženi sunčevoj svetlosti. Možete da ga dobijete i ako jedete losos, pastrmku i druge masne ribe.

Magnezijum

Nedostatak ovog elektrolita je čest problem kod starijih žena. Može biti odgovoran za konstipaciju, grčeve u mišićima, glavobolje i disfunkcije digestivnog trakta. U svoju ishranu obavezno uvrstite pasulj, orašaste plodove i lisnato povrće.

Vitamin E

Vitamin rastvorljiv u mastima, koji štiti vaše ćelije od oksidativnog oštećenja i usporava proces starenja. Dodajte lešnik, suncokretovo seme, kikiriki i kukuruzno ulje u svoj jelovnik.

Gvožđe

Žene često gube gvožđe kroz obilna menstrualna krvarenja, što može da se dogodi zbog brojnih razloga. Kada starimo, naš želudac teži da proizvodi manje kiseline koja umanjuje apsorpciju gvožđa. Najbolji izvori ovog elementa su proizvodi životinjskog porekla kao što su crveno meso, jaja, živina. Možete ga naći još u zelenom lisnatom povrću i pasulju.

Povezane vesti

Vitamin B12

Da li ste znali da je vitamin B12 neophodan element za proizvodnju crvenih krvnih zrnaca? Bez njega, vaše telo može da počne da proizvodi abnormalna, krhka krvna zrnca ili da prestane da ih stvara. Da biste izbegli ovaj problem, jedite dovoljno sira, ribe, mesa i jaja.

Vitamin K

Didajte karfiol, govedinu, brokoli i soju u svoj jelovnik kako biste zadovoljili dnevnu potrebu za vitaminom K. Time ćete osigurati normalno zgrušavanje krvi, održavati zdravlje srca i poboljšati gustinu kostiju.

Izvor: Stil

Ovo ne smete propustiti

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Lični razvoj