Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

ŠTA DA RADITE KADA SE OSEĆATE KAO BALON - NADIMANJE MOGU DA IZAZOVU I ZDRAVE NAMIRNICE: Evo šta treba da izbegavate!

Autor Vanja Ostojić

Nadimanje može da ima više uzroka, a jedan od njih je hrana koju jedemo- evo koje namirnice mogu da izazovu gasove i kako možemo to da sprečimo.

 Koja hrana izaziva nadimanje i kako možemo da ga sprečimo Izvor: Shutterstock

Mnogi ljudi imaju problem s nadimanjem a uzrokuje ga prisustvo velike količine gasova u crevima. Do toga može doći usled konzumiranja određene hrane i pića, nepravilnog jela, gutanja vazduha, ali i kao posledica celijakije, netolerancije na hranu, zatvora… .Najčešći simptomi su bol i nelagodnost, osećaj nadutog i teškog stomaka, grčevi...

Koja hrana može izazvati nadimanje?

Odmah treba reći da ono što kod jedne osobe izazove nadimanje, kod druge možda neće. Sve je individualno stoga vi morate pronaći šta je ono što vama smeta. Generalno, bilo koja hrana koja sadrži šećer, laktozu i gluten može izazvati nadimanje, a ovih supstanci ima u svim industrijskim proizvodima (slatkiši, testa, namazi, šejkovi... Međutim, problem mogu da izazovu i namirnice koje su zdrave, poput različitih vrsta povrća. Evo koje su to namirnice:

  • Špargle- sadrže veliku koncentraciju vlakana koja mogu izazvati stvaranje gasa tokom procesa fermentacije.
  • Kafa- Sadrži kofein, koji može da iritira creva i izazove nadimanje. Pored toga, poznato je da neke od kiselina u kafi mogu da uznemire osetljiv stomak.
  • Lubenica- ovo slasno voće, tj. povrće bogato je fruktozom, prirodnim šećerom koji može izazvati nadimanje kada se konzumira u velikim količinama.
  • Krompir- predstavlja namirnicu koja može da nadima zbog visokog udela skroba. Zamenite ga pirinčem. To je jedini ugljeni hidrat koji ne izaziva gasove.
  • Luk- iako veoma zdrav, luk je namirnica koja sadrži fruktane- rastvorljiva vlakna koja mogu izazvati probleme sa varenjem. Crveni luk ima najvišei nivo ovih vlakana.
  • Pasulj- Mahunarke, među kojima je pasulj, sadrže šećere koji se nazivaju oligosaharidi, koji se, a koji se teško vare. Najmanje problema s nadimanjem izaziva azuki pasulj sitnog zrna iz Azije.

Kako sprečiti nadimanje?

Jedite polako, bez žurbe i dobro žvaćite hranu, čak i onu koja je mekana. Zatvorite usta kako ne biste progutali vazduh. Ako pijete gazirana pića, izbacite ih iz upotrebe ili smanjite količinu. od pomoći mogu biti određene joga vežbe, pogledajte ovde

Izvor: Sensa

Ovo ne smete propustiti

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Lični razvoj