Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

3 NAMIRNICE BOGATE GVOŽĐEM KOJE TREBA DA UKLJUČITE U DORUČAK: Obezbedie telu ovaj važan mineral, sprečite anemiju

Koje 3 namirncie treba da uključite u doručak jer sadrže gvožđe - dobra doza jutarnjeg minerala za više energije i buđenje!

 3 namirnice za doručak bogate gvožđem. Izvor: Shutterstock

Jutro je vreme kada polako uplovimo u novi dan, pripremamo se za nove izazove, dostignuća, zadatke - spremamo se da ostavrimo svoje anove i ambicije. Od jutarnjih rituala mnogi najviše vole da uživju u toploj kafi i ukusnom doručku. Kako biste iamli dovolno energije i lepo se razbudili, važno je da doručak sadrži kvalitetne i hranljive sastojke. Jedan od važnijih minerala u vašem doručku treba da bude gvožđe.

Gvožđe obavlja mnoge funkcije u ljudskom telu, od kojih je glavna učešće u hematopoezi i prenos kiseonika do svih vitalnih organa. Pored toga, gvožđe određuje čvrstoću kostiju, učestvuje u procesu disanja, a takođe je odgovorno za strukturu kože i kose. Nedostatak gvožđa uzrokuje anemiju, a kao najbolji vid prevencije ističe se ishrana.

Lekari su objasnili zašto je za zdravlje toliko važno da namirnice bogate gvožđem budu prisutne u prvom obroku. Činjenica je da je gvožđe nestabilan jon. Telo ga dugo apsorbuje i njegova apsorpcija zavisi od mnogih faktora.

U aktivnoj fazi dana, odnosno do 12 sati, telo je budno, svi njegovi sistemi su aktivniji, pa je i apsorpcija hrane lakša i brža nego uveče. Takođe je važno uzimati gvožđe u pravilnoj kombinaciji. Na primer, jak čaj i mlečni proizvod komplikuju njegovu apsorpciju, ali povrće i citrusi, naprotiv, biće odlični pomoćnici.

Evo koje 3 namirnice bogate gvožđem možete da jedete za doručak:

1. Spanać - Sećate se crtanog filma o mornaru Popaju, kome je spanać iz konzerve bio omiljena poslastica? Ovo jelo je heroju dalo neverovatnu snagu. Naravno, u crtanom filmu događaji su preuveličani, ali kreatori uopšte nisu lagali o prednostima ovog povrća. Pored čitave liste vitamina, ovaj proizvod je i jedan od glavnih izvora gvožđa. Takođe, sadrži i vitaminC, kojim je takođe bogat spanać, olakšava apsorpciju gvožđa. Ovo hranljivo zeleno lišće može se može konzumirati sveže, lagano kuvano ili dodati u kajganu ili sendvič.

2. Mahunarke - Ako ujutru nemate dovoljno energije i pospan ste, pokušajte da u jutarnju ishranu dodate mahunarke. Grašak, pasulj, soja, leblebija ili sočivo - sve ove namirnice su izuzetno zdrave. Iako nije uobičajeno da se mahunarke jedu ujutru, možete od njih napraviti namaze koje žete stavljati na tost hleb, a u Engleskoj je zapečeni pasulj obavezan dodatak uz pržena jaja. Mahunarke mogu biti idealne za doručak, jer sadrže veliku količinu vlakana, dugo se vare, daju zalihu energije i regulišu apetit.

3. Tamna čokolada - Ovo će obradovati mnoge ljubitelje čokolade. Ukoliko uživate u kockicalma atamne čokoalde, onda je možete kao dodatni izvor gvožđa uključiti u prvi obrok. Možete je koristiti kao zaslađene posle obroka ili sa crnom čokoladom pripremiti ovsenu kašu. Čokolada stimuliše mozak, pomaže vam da se probudite i osećate bolje ujutru.

Izvor: Sensa

https://sensa.mondo.rs/zdravo-telo/zdravlje-i-holisticka-medicina/a35699/Koliko-ima-vitamina-c-u-pomoradzi-i-koji-su-jos-izvori.html

Ovo ne smete propustiti

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Lični razvoj