Ukoliko ste zaposleni, verovatno se neretko suočavate sa situacijom da se ustručavate da pitate svoje nadređene izvesna pitanja. Vaše ponašanje kao zaposlenog u tom kontektstu donekle će zavisiti od okruženja u kome radite i prirode posla kojim se bavite, a svakako i od vaše sopstvene prirode. Zbog straha od autoritetaili straha od gubitka posla, zaposleni zaboravljaju sopstvenu vrednost i važnost asertivnosti. Gomilanje negativne energije i negativnih emocija može da naškodi ne samo vašem poslovanju i karijeri već, pre svega, vašem zdravlju.
Poštovanje, saosećanje i briga za zaposlene bi trebalo da budu osnovna norma poslovanja svake firme i kompanije, ali i vas kao zaposlenog. Ne treba da se stidite ili mislite da ste suviše razmaženi i egoistični ukoliko to želite. Upravo je to najbolje objasnila Tamekia Mizladi Smit (Tamekia MizLadi Smith) svojim zaključkom: „Umeće učenja ljudskih bića da komuniciraju sa drugim ljudskim bićima trebalo bi da prenese – LJUDSKO BIĆE.” Svakako, ukoliko radna atmosfera i vaši status i emocije ostanu nepromenjeni, hrabro i motivisano se prepustite traženju drugog posla i zdravijeg okruženja.
1. Dajte zaposlenima do znanja zašto je njihov posao važan i podsećajte se svojih ličnih vrednosti, znanja i dostignuća. Ukoliko osećate da ste premoreni i doživite tzv. „burnout”, napravite mali otklon, uzmite nekoliko dana odmora i prisetite se svih poslovnih dostignuća i ostvarenih projekata vas i vašeg tima. Nakon toga napravite planove i ciljeve za predstojeći period, kako biste ostali motivisani. Time ne samo da ćete doprineti kompaniji za koju radite, već ćete dodatno da obogatite svoju radnu biografiju.
2. Budite asertivni. Iako nije jednostavno boriti se za sebe na ispravan način, treba da upamtite da ispoljavanje mišljenja ne znači automatski da se ponašate zapovednički ili da ne poštujete kolege. Isticanjem svog stava i iskrenim razgovorom sa zaposlenima ili nadređenima samo pokazujete da ste osoba koja ceni sebe i svoj trud, koja promišlja i pokušava da razreši probleme na praktičan i konkretan način, poštujući sopstvene emocije i mišljenje. Negujte realnu sliku o svojim vrednostima kao osobi i profesionalcu. U svakom trenutku budite svesni onoga čime ste vi kao pojedinac doprineli kompaniji u kojoj radite.
3. Edukujte se i uputite u vezi sa vašim pravima i obavezama kao radnika. Saznajte sve detalje o opisu svog radnog mesta, kao i o etičkom i pravnom pristupu radu kompanije u kojoj ste. Informisanost ove vrste može vam pomoći da utvrdite da li vaši poslodavci, nadređeni ili zaposleni krše neki od predviđenih zakona i pravila, ali i da utvrdite da li ste žrtva maltretiranja - tzv. mobinga. Trudite se da svoj i tuđi rad, dogovore i izjave dokumentujete u odgovarajućim formatima, da čuvate hronologiju obavljenog posla i pravovremeno reagujete na potencijalno uznemiravanjeili iskorišćavanje bilo koje vrste.
Izvor: Lovesensa
ISPOVEST ŽENE KOJA SE RAZVELA POSLE 33 GODINE BRAKA: "Uselila sam se u garsonjeru sa jednim koferom, bila sam presrećna"
VELIKI HOROSKOP ZA NAREDNIH 6 MESECI - OD JUNA DO DECEMBRA: Ovan postiže cilj i uspeh, Lav ulazi u novu ljubavnu vezu!
KAKO DA NOSITE PANTALONE AKO IMATE PREKO 50: 6 najboljih saveta profi stilista - izgledaćete mlađe, vitkije i super šik
PSIHOLOŠKI TEST - DA LI MAČKA SA SLIKE SILAZI ILI SE PENJE UZ STEPENICE: Odgovor otkriva kakva ste ličnost zapravo!
TEST LIČNOSTI OD 15 SEKUNDI, IZABERITE KOJA BISTE ŽIVOTNIJA NAJPRE BILI: Otkriva ko ste zaista i kako vas drugi vide!