Ključna veština koju je Kris Vos savladao tokom svoje 24 godine duge karijere kao međunarodni pregovarač FBI-a je znati kako da slušate i čitate ljude. Otkriva tri veštine svojstvene ljudima sa visokom emocionalnom inteligencijom.
Kris Vos je, na primer, 1993. godine bio pregovarač u talačkoj krizi tokom pljačke banke u Bruklinu. Preko telefona je pregovarao sa jednim od pljačkaša. Da bi rešio konflikt, uradio je tri stvari za koje kaže da ljudi sa visokom emocionalnom inteligencijom rade kada komuniciraju sa drugima, posebno tokom osetljivih razgovora.
1. Govorite umirujuće
U tim pregovorima 1993. godine, Vos je koristio tehniku koju je nazvao "The Late Night FM DJ“ glas: jasan, umirujući i smiren glas koji je primenljiv u skoro svakoj situaciji. Ovaj ton glasa pokreće neurohemijsku reakciju koja smiruje mozak vašeg sagovornika. To onda stvara nehotični odgovor bistre glave kod oba sagovornika.
"Istinska zainteresovanost podstiče emocionalnu kontrolu", objašnjava Vos. "Ako govorite jasno, umirujućim glasom, zapravo možete i sebe da se smirite."
2. Ponovite izjave sagovornika u formi pitanja
Preslikavanje je efikasna tehnika da odobrovoljite sagovornika i prikupljanje informacija. Oslikavate nekoga ponavljanjem nekoliko ključnih reči koje su koristili u svojoj poslednjoj rečenici.
Na primer, ako pljačkaš banke kaže: "Imao sam zaista težak dan zbog svog stresa pod kojim sam2, odgovorite sa: "Stres pod kojim ste?"
Ovo vas održava prisutnim i emocionalno treznim, a istovremeno omogućava pljačkašu banke da nastavi da priča.
3. Okarakterišite emocije sagovornika
Vos je tokom pregovora rekao drugom pljačkašu banke: "Nije bila tvoja greška, zar ne?" i "Žališ što se ovo dogodilo, zar ne?" Oba ova pitanja su insinuirala da je pljačkaš jednostavno doveden u neprijatnu situaciju, piše Rts.
Ova taktika se koristi za verbalno identifikovanje i imenovanje emocija sagovornika. U prikladne izjave ovog tipa spadaju i rečenice: "Izgleda da ste u stresnoj situaciji“ ili „Izgleda da niste zadovoljni kako su se stvari odvijale".
Visoka emocionalna inteligencija zahteva strateško slušanje. Vos je uspeo da natera pljačkaše banaka da se predaju i oslobode taoce jer je uradio nešto što većina nas verovatno ne bi uradila usred sukoba pod visokim pritiskom – slušao je.
Ali njegovi alati za pregovaranje mogu se koristiti u bilo kojoj životnoj situaciji. Ako ste u stanju da savladate veštinu slušanja, možete da iskoristite svoju emocionalnu inteligenciju kako biste uspešno ublažili sukob sa svojim kolegom, supružnikom ili čak svojim nervoznim tinejdžerom.
(Sensa/RTS)
ODGOVORITE SAMO NA JEDNO PITANJE KADA POSTAVLJATE CILJEVE: Shvatićete da postoji više puteva do onoga što želite
3 ZNAKA HOROSKOPA PRATI LJUBAVNA SREĆA 23. NOVEMBRA: Tranzit Meseca i Merkura im donosi slobodu i nov pogled na partnera
AMAZON NOVI PARTNER TELEKOMA: Svetski, a naš!
5 ZNAKOVA DA U ŽIVOTU PRISTAJETE NA MANJE NEGO ŠTO ZASLUŽUJETE: Nezadovoljstvo će ugušiti vaše darove - izađite iz senke
AFIRMACIJE ZA PRAVU LJUBAV U 2024. GODINI: Privucite sreću i pozitivnu energiju u svoj život