Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

ZA SREĆU U KUĆI NISU PRESUDNI OČIŠĆENI PROZORI I PRAŠINA, ALI JESTE RED U GLAVI: Kako nered utiče na odnos partnera!

Autor Teodora Andrić

Kako su povezani nered u kući i komunikacija - saznajte na koji način možete sa partnerom raspodeliti posao, sačuvati mir i sreću u domu!

 Kako su povezani nered u kući i komunikacija. Izvor: Shutterstock

Uredna i čista kuća je oaza mir aili sreće, ali znamo da to nije presudno kako bi sve u domu funkcionisalo kako treba. Najbitnije je da postoje ljubav, sloga, zajedništvo, dobra komunikacija. Ali, kada postoji nered u kući, to može sve od navedenog ugroziti.

Možda ste čuli za izreku - "Moja sreća ne zavisi od prazne sudopere i čistih sudova". I to je istina - ništa se neće dogoditi ako jedno veče legnete ranije, a par tanjira ostavite u sudoperi. Ali ako u domu vlada nered često, svakodnevno, osim što nepovoljnop utiče na zdravlje, pojačava stres i nervozu, ali i ugrožava komunikaciju sa partnerom.

Prema istraživanju kompanije Yelp, 80% ljudi koji žive sa partnerom ima redovne nesuglasice oko kućnihposlova - kako oh prailno odraditi, kada i ko treba da ih odradi, ko više, a ko manje radi itd. Obično jedna osoba završi nesrazmerno veliku količinu kućnih poslova i to može ozbiljno uticati na vašu vezu.

Nered u domu može naušiti komunikaciji u braku ili ljubavnojvezi, ali to ne značio da sav teret treba da spadne na jednu osobu. Kod ovakvog izazova, važno je da uspostavite povoljnu komunikaciju i da se zajendo angažujete. Ako do sada nije postojala takva praksa, sada je neophodno da to promenite.

1. Prvi korak je procena kompatibilnosti vaše čistoće. Pitajte svog partnera kako se oseća kada je krevet nenamešten, police su prašnjave, ili je toalet prljav. Ako vi ili vaš partner imate bilo kakva očekivanja od čišćenja vašeg doma, morate ih podeliti. Neophodno je da napravite kompromis. Neko mora da daje, bilo da je to onaj neuredan koji postaje čistiji, ili čistiji koji pušta neke stvari. Kao tim, morate odabrati svoje prioritete.

2. Podelite zadatke podjednako - Najbolje je delegirati poslove čišćenja od samog početka, tako da oba partnera znaju za šta su odgovorni. Napravite listu poslova koje apsolutno mrzite i koje odbijate da radite. Zamolite svog partnera da uradi isto. Zatim uporedite svoje liste. Vaš partner će možda moći da toleriše posao koji ne podnosite (ili obrnuto) i taj posao će pripadati njemu.

Na primer, vaš partner može da pere prljavo posuđe dok ga vi istovremeno brišete i sušite. Ili, možda vas opušta čišćenje kupšatila, dok vaš partner može da očisti podove. Čišćenje kuće može biti vaša zajednička aktivnost uz muziku, smeh, razgovore... Shvatićete da zajedničko čišćenje zapravo može biti zabavno!

3. Nemojte za sve kritikovati partnera - Ako vi stalno čistite, i partner se uključi sada u posao, a vi počnete da izgovarate kritike jednu za drugom, ne očekujte da će sačuvati dobru volju. Da li ste ikada čuli za pravilo reciprociteta? Teorija kaže da ljudi vraćaju ono što dobiju. Dakle, ako vičete ili prigovarate svom partneru da opere veš ili da lopatom počisti prilaz od snega, vaš partner će verovatno odgovoriti tako što će vam uzvratiti taj stav. Na taj način ništa nećete postići. Potrebna je mirna komunikacija, podrška i pozitivan pristup, na taj način možete ceo dom zajedno učinii super urednim.

Izvor: Sensa

https://sensa.mondo.rs/tag1247/Kuca/1

Ovo ne smete propustiti

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Lični razvoj