Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Pazite šta jedete: 12 namirnica koje smanjuju visok holesterol

Jedan od najefikasnijih načina za kontrolisanje holesterola je u potpunosti pod vašom kontrolom: Pazite šta jedete!

  Izvor: Foto: Shutterstock

pazite-sta-jedete-12-namirnica-koje-smanjuju-visok-holesterol2
Izvor: Foto: Shutterstock

7. Kurkuma

Ovaj jarkožuti začin, koji se često koristi u kariju, moćan je anti-inflamatorni agens i može pomoći u smanjenju nivoa LDL u našoj krvi, kaže dr Vojdani. Čak i male doze njegovog aktivnog sastojka, kurkumina, mogu smanjiti ukupni i LDL holesterol kod pacijenata sa koronarnom bolešću, pokazuju istraživanja.

8. Soja

Tofu, sojino mleko itd. - svaka hrana na bazi soje je dobar izvor fitosterola, jedinjenja koja su strukturno slična holesterolu koji proizvodi vaša jetra. Kada jedete ove namirnice koje snižavaju holesterol, vaše telo apsorbuje manje holesterola - jednostavno dobijanje preporučene količine soje dnevno može dovesti do smanjenja nivoa LDL-a do 14 procenata, kaže dr Vojdani.

9. Bademi

Bademi su namirnice koje pomažu u snižavanju holesterola, kao dobar izvor i zdravih masti i vlakana, dva hranljiva sastojka koji pomažu u održavanju nivoa holesterola. Istraživači iz Penn State-a su otkrili da su pacijenti koji su jeli badem svaki dan tokom šest nedelja imali više nivoe zdravog HDL holesterola u poređenju sa grupom koja nije dobila dnevnu dozu.

10. Puter/ Maslac

Nekada smatran potpuno nezdravim zbog zasićenih masnoća, maslac je bio na crnoj listi, i svi smo bili ohrabreni da jedemo margarin umesto toga. Ali sada kada je mit o zasićenim mastima razotkriven, maslac se vraća - a nauka je pokazala da je margarin nezdrava opcija kada sadrži trans masti ili delimično hidrogenisana ulja. Za razliku od nekih drugih masnoća za kuvanje, maslac sadrži važne hranljive materije, uključujući masne kiseline i vitamine rastvorljive u mastima. To ne znači da možete da jedete neograničene količine!

Povezane vesti

11. Crna čokolada

Crna čokolada ima velike količine flavonoida, koji su antioksidanti koji pomažu u borbi protiv zapaljenja i mogu sniziti LDL, kaže dr Vojdani. U jednoj studiji, učesnici koji su konzumirali i tamnu čokoladu i kakao dnevno tokom četiri nedelje, posmatrali su pad holesterola za oko 4%.

12. Crno vino

Resveratrol, jedinjenje koje se nalazi u kaberne i crvenim vinima, može sprečiti oštećenje obloga krvnih sudova. To pomaže u sprečavanju nakupljanja plaka i može smanjiti LDL, kaže dr Vojdani. Naravno, ključno je piti ga umereno. "Ova potencijalna korist verovatno nestaje kada pređete prag od dve čaše", kaže on, "pošto će količina alkohola biti protivna antioksidativnoj koristi."

Izvor: Stil

Ovo ne smete propustiti

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Lični razvoj