Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Da li je zdravo jesti ZAMRZNUTO POVRĆE: evo gde morate da budete posebno oprezni

Kako na zdravlja utiče konzumiranje zamrznutog povrća!

  Izvor: Foto: Shutterstock

Smrznutopovrće je pristupačna i pogodna alternativa zdravom povrću, jer ima duži rok trajanja i može se nabaviti tokom čitave godine, piše Lovesensa.

Sveže i sirovo povrće sigurno je najpouzdaniji izvor hranljivihsastojaka, vitamina i minerala, a pitanje je kako konzumiranje zamrznutog povrća utiče na naše telo.

Ako se povrće zamrzne odmah nakon berbe, ono uglavnom zadržava mnoge hranljive sastojke.

Jedno istraživanje pokazalo je da zamrznuto povrće može do 2 meseca zadržati svoj fitohemijski sastav.

Povezane vesti

Ipak, studije pokazuju da zamrzavanje može različito uticati na hranljivevrednosti različitog povrća.

Na primer, smrznuti brokoli sadrži više riboflavina u odnosu na svež brokoli, dok je u grašku primećeno smanjenje vitamina tokom zamrzavanja.

Dokazano je da zamrznuti grašak, šargarepa i spanać sadrže niži nivo beta karotena u odnosu na sveže povrće.

Takođe, smrznuti kelj sadrži veću količinu antioksidanata od svežeg kelje. Sa druge strane, blanširanje povrća može smanjiti hranljive sastojke koji su osetljivi na toplotu, kao što su vitaminC i tiamin.

Sadržaj vitamina C u određenom povrću mogao bi da se smanji za 10 do 80 odsto tokom procesa blanširanja i zamrzavanja, sa prosečnim gubitkom hranljivihmaterija od oko 50%.

I drugi načini kuvanja, poput pripreme u proključaloj vodi, prženja i pripreme u mikrotalasnoj rerni, može uzrokovati gubitak hranljivih sastojaka. Isti slučaj je i sa konzervisanimpovrćem.

Ovo ne smete propustiti

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Lični razvoj