Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

3 NAPITKA KOJA ŠTITE MOZAK OD BOLESTI: Moćni eliksiri za smanjenje rizika od demencije

3 moćna napitka koja štite mozak - lako se pripremaju, a neverovatno su zdravi!

  Izvor: Foto: Shutterstock

Iako većina pića sadrži šećer, dodatne zaslađivače i/ili druge aditive, postoji pregršt pića koja su izuzetno korisna za vaš mozak. Ovo su tri favorita američke neuronaučnice Kristen Willeumier.

1. Kokosova voda

Zamislite kokosovu vodu kao izvorno sportsko piće iz prirode. Napitak, koji se nalazi u plodu kokosa, sadrži elektrolite bez sintetičkog šećera, dodatnih boja i drugih dodataka koji se nalaze u komercijalnim sportskim pićima.

Pročitajte još:

ZABORAVLJENI NAPITAK ZA JAK IMUNITET - PRAVILE SU GA NAŠE BAKE: Šta je vodnjika i kako da je napravite u kućnim uslovima (RECEPT)

7 napitaka za 7 dana brzog i zdravog mršavljenja: napravite sami detoks eliksire (RECEPT)

6 NAPITAKA ZA UBRZANJE METABOLIZMA: Pomažu kod mršavljenja i čiste telo od toksina

Kokosova voda također sadrži antioksidanse poput vitamina C koji mogu pomoći u borbi protiv oksidativnog stresa. Prema istraživanju, ovo piće takođe može smanjiti šećer u krvi, krvni pritisak i nezdrav holesterol i trigliceride. Mislim da je ukus kokosove vode jako osvežavajuć i pruža vam bogat ukus bez šećera ili dodatnih zaslađivača.

2. Čaj

Stalno pijem čaj. Ne samo zato što volim ukus, već je i sam postupak pripremanja i konzumiranja čaja izuzetno opuštajući - verovatno zato je to vekovima bio ritual u delovima Azije. Moji omiljeni čajevi su organski zeleni čaj, nana i crni čaj od začina cimeta bez kofeina.

Čaj takođe ima neverovatne blagodati za vaš mozak. Pijte zeleni, crni i oolong čaj i možda ćete uspjeti sprečiti pad kognitivnih sposobnosti za čak 50 posto, pokazalo je nedavno istraživanje. Druge studije pokazale su da zeleni čaj može smanjiti razinu anksioznosti, poboljšati pamćenje, izoštriti pažnju i pojačati celokupni rad mozga i povezanost (sa celim organizmom).

Pijenje samo pola šolje zelenog čaja dnevno može smanjiti rizik od demencije i depresije, dok istovremeno smanjuje proizvodnju hormona stresa kortizola. Zapravo, ljudi koji redovno piju zeleni čaj mogu smanjiti depresiju za čak 21 posto, prema istraživanjima. Istraživači kažu da je to ekvivalent vežbanju od 2,5 sata nedeljno.

Neverovatne kognitivne prednosti čaja možete delomično pripisati epigalokatehin galatu (EGCG), antioksidansu koji se prvenstveno nalazi u zelenom čaju, ali i u crnom, belom i oolongu. EGCG pomaže u zaštiti ćelija od oksidativnog stresa dok se bori protiv upala, a dokazano je da proizvodi moždane valove povezane s opuštanjem i budnošću. Iz tih se razloga pokazalo da čaj, posebno zeleni, pomaže u prevenciji raznih stanja, uključujući rak, bolesti srca, dijabetes, gojaznost i neurodegenerativne poremećaje poput Alchajmereve bolesti.

Ovo ne smete propustiti

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Lični razvoj