Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

10 razloga zašto smo stalno umorni

Neki uzroci ovog neprijatnog osećaja su jasni i odmah vidljivi, dok se drugi mogu lukavo sakriti iza raznih oboljenja ili naizgled bezazlenih navika...

  Izvor: Foto: Profimedia

deset_razloga_zasto_smo_stalno_umorni
Izvor: Foto: Profimedia

Anemija i nepravilan rad štitne žlezde umnogome podstiču osećaj umora

Anemija

"Većina žena koje se žale na umor, a uz to i ne konzumiraju dovoljno mesa i mlečnih proizvoda, prvo šaljem da provere da li imaju anemiju izazvanu niskim nivoom gvožđa" - objašnjava doktor Kris Stil. Ali, možda ovaj test nije dovoljan." Ako je test hemoglobina koji utvrđuje nivo gvožđa u krvi normalan, a vi ste još uvek umorni, testirajte i feritin, odnosno izmerite sposobnost organizma da skladišti gvožđe" - savetuje Stil.

Nepravilan rad štitne žlezde

Štitna žlezda luči hormon tiroksin, koji kontroliše metabolizam i energiju. Ako ova žlezda ne luči dovoljno tiroksina, osećaćete se umorno, možda dobiti neki kilogram, a javljaju se i česte promene raspoloženja. "Ako vam je nivo tiroksina u krvi normalan, tražite test koji meri hormon stimulacije štitne žlezde (TSH)" - preporučuje Kris Stil. Nakon toga možete dobiti terapiju, najčešće u vidu sintetičke forme tiroksina, a nakon mesec dana upotrebe trebalo bi da budete mnogo energičniji.

Previše zadataka odjednom

Ako uporedo čitate mejlove, pišete poruke i radite vežbe za noge za stolom, ne mora da znači da je to uvek produktivno. Zapravo, psiholog Pol Gilbert kaže da to previše stimuliše lučenje dopamina u mozgu.

"Dopamin se lako troši. Njegovo lučenje povezuje se sa nagradama, elanom i vitalnošću, a kada su nivoi dopamina niski, to vodi do osećaja tromosti i depresije" - objašnjava Gilbert. On savetuje i kako da se postigne balans nivoa dopamina, pomoću stimulisanja endorfina, koji izaziva pozitivne emocije u mozgu. Za veći nivo endorfina, pokušajte da praktikujete opuštajuće aktivnosti, poput planinarenja, meditacije ili vrtlarstva.

Noćne posete društvenim mrežama

Ako pripadate grupi ljudi koja noću provodi vreme na društvenim mrežama, vrlo je moguće da ćete, kada odlučite da je vreme za spavanje, završiti zureći u plafon. Evo i zašto.

"Trepereće slike sa laptopa i ekrana mobilnog telefona koje gledamo neposredno pred spavanje negativno utiču na san" - objašnjava psiholog Ana Kolins i dodaje da zbog toga ostajemo stalno "na oprezu" jer utiču na melatonin, hormon koji se proizvodi u mraku i utiče na pospanost. "Najgori efekti postižu se sat vremena pre spavanja, zato ugasite svetlo, isključite računar i mobilni telefon i verovatno ćete lakše zaspati" - savetuje Kolins.

Ovo ne smete propustiti

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Lični razvoj