Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ciklična meditacija oslobađa akumulirani stres i obezbeđuje emocionalnu stabilnost

Ciklična meditacija je veličanstvena tehnika koja donosi trodimenzionalnu svesnost.

  Izvor: Foto: Shutterstock

ciklicna_meditacija_oslobada_akumulirani_stres_i_obezbeduje_emocionalnu_stabilnost_2.jpg
Izvor: Foto: Shutterstock

Najčešće bolesti uzrokovane stresom

Nešto u meni krenulo je da se buni - moja ubeđenja. S obzirom na to da sam fleksibilan tip po prirodi, to je brzo prošlo. Posle tog prvog talasa svaki dan sam se radovala kada treba da dođe taj momenat da bude vođena meditacija. Trideset dana zaredom sam praktikovala ovu vrstu meditacije i dobila mnogo.

Ono najinteresantnije je to što sam postala svesna svakog pokreta tela, dok svoje telo usmeravam u nekom pravcu, dok ruka kreće da uzima čašu ili daje neki predmet. I pored toga, nije to samo osećanje pokreta nego svesnost celog tela dok se aktivnost odvija.

Da biste osvestili celo telo potrebno je da se napravi neka vrsta prohodnosti i smiraja, da bi se osvestilo kao jedna skladna i harmonična celina. Približavanju takvom konstantnom osećanju sebe u akciji i relaksaciji upravo doprinosi meditacija u pokretu i tehnika Ciklične meditacije.

Iako radim kao samostalni umetnik i joga instruktor, samozaposlena sam i moj posao zavisi od mene. Postoji uvek to vreme koje moram da organizujem da bi sve funkcionisalo. Iako se konstantno bavim jogom u smislu organizacije držanja časova, ja sama moram odvojiti vreme za samu sebe, da se odvojim i povežem sa sopstvom i posvetim vreme vremenu, Univerzumu, Bogu ili kako god to neko naziva.

U ovom modernom takmičarskom svetu industrije, trgovine, finansija, bankarstva, menadžmenta i informacija, biznis i svakodnevni život postali su beskonačna trka s vremenom, tehnologijom i ciljevima. Ova beskonačna trka stvara tenziju koja vodi nezadovoljstvu i frustracijama.

Na kraju, ona se manifestuje u vidu psihološkog i fiziološkog stresa, gde se mi sami, kao individue, emotivno i mentalno u potpunosti iscrpljujemo. Svakim novim danom nivo stresa raste, a to dovodi do tenzije zaposlenih i time pogoršava stanje i naglo povećava učestalost psihosomatskih oboljenja.

Najčešće bolesti prouzrokovane stresom:

  • grčevi u mišićima - bol u leđima
  • gastritis - čir
  • visok pritisak - hipertenzija
  • starenje zglobova - artritis
  • povećan šećer - dijabetes

Moje mišljenje je da je u današnje vreme trenutno najkompleksnija radnja da ostanemo sami sa sobom i ne razmišljamo, da dozvolimo sebi da osetimo vreme kako teče, da uspostavimo vezu sa tim tokom u kome konstantno strujimo i puštamo da nas nosi kao reka. Pošto je teško dozvoliti sebi takav luksuz - da to tako nazovem, realno je raditi na tome da mu se makar donekle približimo, dok se to ne pretvori u neku vrstu mehanizma.

Tehnika CM je vrlo prilagođena i jedinstvena metoda pripreme za još dublje meditiranje, koje se sprovodi u položaju lotosa u mirnoći. Zbog nezdravog načina života i opterećenja tela, a najviše donjeg dela kičme, mnogi ljudi nisu u stanju da meditiraju. Tehnika CM je vrsta meditacije gde se osnovni joga položaji kombinuju sa tehnikama relaksacije. Konstantno se smenjuju asane (joga položaji) i tehnike relaksacije. Nastala je na S-VYASA (Swami Vivekananda Yoga Anusandhana Samsthana) Joga Univerzitetu, Bengalur, Indija.

Istraživačke studije na S-VYASA Univerzitetu pokazale su da praktikovanje Ciklične meditacije poboljšava memoriju, kvalitet sna i smanjuje stanje nervoze, profesionalnog stresa (na radnom mestu) i osnovna lična uzbuđenja. Štaviše, CM je poboljšala učinak u psihomotoričkim zadacima koji podrazumevaju pažnju, koncentraciju, mogućnosti vizuelnog opažanja i repetativne motoričke odgovore. Ovi nalazi podržavaju ideju da meditacija zapravo jeste trening u svesnosti koji, kada se praktikuje tokom dužeg perioda, prouzrokuje određene promene u percepciji, pažnji, spoznaji i psihofiziološkim merilima.

Kako izgleda proces CM?

- oči su zatvorene tokom celog procesa
- fokus je isključivo na slušanju i praćenju instrukcija
- pravilnost položaja nije toliko važna - koliko održavanje pažnje i fokusiranost
- pokreti su spori, kontinuirani i mirni
- svesnost cirkulacije krvi, nervnih impulsa, otkucaja srca itd.
- doživljavanje zvučnih vibracija

Koristi od praktikovanja Ciklične meditacije:

- omogućava duboku relaksaciju tela i uma
- oslobađa akumulirani stres iz tela
- poboljšava kreativnost i produktivnost
- smanjuje krvni pritisak
- obezbeđuje emotivnu stabilnost
- usporava starenje
- poboljšava kvalitet sna (60 minuta CM ekvivalentno je 6 sati sna)
*nije zamena za spavanje

Ciklična meditacija je jednostavna - kao dan i noć, udah i izdah.

Kako bih ukratko opisala ceo proces? Kao smenu stimulacije i relaksacije. Da biste se lakše opustili, potrebna je prethodna aktivnost, a da biste osvestili pokret, potrebna je prethodna relaksacija.

Ideja o cikličnoj meditaciji nastala je kao rezultat posmatranja procesa koji se odvijaju u prirodi (kao što su smena dana i noći, disajni proces - udah i izdah - umor i odmor, smena aktivnih i opuštenih stanja). Svi ovi procesi pokazuju da je cikličnost uopšte glavni aspekt prirodnih procesa.

Osvešćivanje ovih procesa i njihove smene dovodi do prepoznavanja raznih životnih mehanizama, odnosno životnih situacija u kojima na sličan način reagujemo, samo u drugačijem vremenskom odnosu.

Tek kada prepoznamo svoje obrasce, možemo da uvedemo promene u svoj život - promene koje vode ka miru, ispunjenosti i prepoznavanju sebe u svemu što nas okružuje.

Izvor: Sensa

Ovo ne smete propustiti

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Lični razvoj