Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Disanjem do balansa

Efekat ove pranajame je dublji od drugih tehnika, ali je potrebno raditi svakog dana tokom nekoliko meseci kako bi se došlo do željenih efekata.

  Izvor: Shutterstock

Nadi Šodhana Pranajama je balansirajuća pranajama koja čisti energetske kanale (nadije). Ova tehnika disanja balansira rad leve i desne moždane hemisfere odnosno uravnotežava energiju Ide (Jina) i Pingale (Janga).

Sedite u položaj prekrštenih nogu, ili u stolicu pravih leđa. Stavite na čelo jagodice ispruženog kažiprsta i srednjeg prsta desne ruke (odnosno leve, ako ste levoruki), tako da palcem i domalim prstima možete po volji da zatvarate desnu, odnosno levu nozdrvu.

Počinje se tako, što desnim palcem zatvorite desnu nozdrvu i mirno udišete kroz levu. Kada udahnete, zatvorite levu nozdrvu domalim prstom, sklonite palac desne šake sa desne nozdrve i izdahnite polako kroz desnu nozdrvu. Kada izdahnete kroz desnu, udišete kroz istu (desnu) nozdrvu i kada završimo sa udahom, zatvaramo je palcem desne ruke, sklanjamo domali prst sa leve nozdrve i izdišemo kroz levu.

To bi bio jedan ciklus (vratili smo se tamo odakle smo krenuli, od leve nozdrve). Nastavite sa ovim, naizmeničnim disanjem kroz nos još 25 ciklusa. Za to će vam trebati nekih 10 do 15 minuta, što zavisi od dužine vašeg udaha i izdaha.

Kasnije produžavajte do 50 ciklusa. Pranajamu je najbolje raditi na prazan stomak. Više o ovoj tehnici možete da pronađete na www.sankalpayoga.ne.

Ovo ne smete propustiti

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Lični razvoj