Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

KAKO INDIJKE U MENOPAUZI SMANJUJU ZNOJENJE, VALUNGE I SREĐUJU HORMONE: Koriste prirodne lekove - spas za žene iznad 50!

Autor Teodora Andrić

Ajurveda kao pomoć kod menopauze - evo šta Indijke starije od 50 koriste kako bi smanjile neprijatne simptome poput valunga, vrućine, pojačanog apetita, razdražljivosti...

 Šta Indijke starije od 50 koriste u menopauzi. Izvor: Shutterstock

Ajurveda je prirodna grana indijske medicine koja ne posmatra menopauzu kao bolest, već kao prolazni period koji je izuzetno važan u životu svake žene. Nakon 50. godine mnoge žene počinju da se suočavaju sa simptomimamenopauze od kojih mnogi mogu da budu neprijatni i da nepovoljno utiču na kvalitet života. Na primer, valunzi (talasi vručine), pojačano znojenje, povećanje apetita, razdražljivost, konfuzija, smanjen libido, suvoća vagine itd.

Ajurveda je podelila životni vek od 100 godina na tri dela: prvih 25 godina, doba pripreme, rasta i razvoja; narednih 25 godina (do 50 godina), starost dostignuća i zrelosti; a ostatak života (nakon 50 godina) doba životnog iskustva. Prema ajurvedi, različite faze našeg života su obeležene preovlađivanjem različitih doša. Kapha je prirodno preovlađujuća od rođenja do puberteta, pitta je prirodno preovlađujuća od puberteta do sredine života, a vata je dominantna nakon 50 godina.

Menopauza prati prelazak iz pitta u vata fazu života. Generalno, menopauza pokazuje povećanje vata i pitte doše, a male promene u kapha doši. Ajurveda se najpre fokusira na preventivu neprijatnih simptoma u maniopauzi, pa žene u ovom dobu praktikuju promene određenih navika. Glavni cilj ajurvedskog tretmana je uspostavljanje ravnoteže vata i pitta doša, poboljšanje varenja (agni) i iskorenjivanje toksina (ama) iz tela.

Ajurvedske preporuke za menopauzu uključuju:

  • Uvedite Vata-Pitta dijetu, odnosno konzumirajte toplu, laganu, kuvanu, svežu i hranu koja sadrži prirodne masnoće (ulja).
  • Izbegavajte suvu, hladnu, fermentisanu, konzervisanu hranu, rafinisani šećer i crveno meso.
  • Izbegavajte alkohol i kofein.
  • Redovne, blage-umerene vežbe su dobre za borbu protiv simptoma. Preporučuju se vežbe koje opuštaju nervni sistem, kao što su hodanje, joga, tai či i pilates.
  • Da biste smirili Vata došu, veoma je važno da kreirate redovne rutine oko spavanja, hrane, posla, vežbanja i porodičnog vremena.
  • Svakodnevna samomasaža toplim uljem i aromaterapija (mirisanje eteričnih ulja) može pomoći u opuštanju i smanjenju razdražljivosti, osećaja umora.
  • Preporučuje se i ajurvedski detoks - panchakarma - više o tome pročitajte OVDE.

Indijke starije od 50. posebnu pažnmju daju lekovitom bilju u prevenciji i ublažavanju simptoma menopauze, pa koriste: šatavari prah, muskantni oraščić, kurkumu, sladić, brahmi, indijski sandal... Ukoliko su vam neke od ovih biljaka nepoznate, možete ih pronaći u bolje snadbevenim prodavnicama zdrave hrane ili biljnim apotekama. pre upotrebe, obavezno se konsultujte sa lekarom.

Izvor: Sensa

Ovo ne smete propustiti

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Lični razvoj