Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

1 fizički simptom ukazuje na anksioznost: ako ovo osećate, moguće da je mentalno zdravlje narušeno

Pitajte sebe da li ste stvarno toliko umorni i nemate energije ni za šta, ili je to možda izgovor da biste izbegavali određene situacije koje procenjujete kao potencijalne okidače za svoju anksioznost!

  Izvor: Foto: Shutterstock

1-fizicki-simptom-ukazuje-na-anksioznost-ako-ovo-osecate-moguce-da-je-mentalno-zdravlje-naruseno
Izvor: Foto: Shutterstock

Konstantno povišen nivo adrenalina i kortizola u krvi. Pod uticajem fizičkog, psihičkog ili emocionalnog stresa, izlučivaće se određene doze adrenalina i kortizola (hormona stresa), čija je funkcija da nam pomognu da se na što bolji način nosimo sa istim. Stres može biti stalan i različiti stresori mogu svakodnevno ,,visiti nad glavom’’ – neplaćeni računi, previše poslovnih obaveza, problemi u partnerskom odnosu, nesuglasice sa ukućanima. Kada postoji stres, postoji i anksioznost koja nas opominje da smo u nekom neskladu i da treba nešto da preduzmemo po tom pitanju. Pod uticajem stalne anksioznosti, i endokrini sistem će stalno biti aktivan, što može dovesti do osećaja iscrpljenosti i fizičkog umora.

Potiskivanje i/ili negiranje problema. Stalna briga, stres, različiti iracionalni strahovi i neprijatne misli sastavni su deo povišene anksioznosti. Neke osobe, kao mehanizam za nošenja sa istim, upotrebljavaju potiskivanje i negiranje. Za to je potrebno mnogo mentalne energije. Pritom, ovi mehanizmi ne dovode do rešavanja problema već suprotno – do njihovog usložnjavanja, ostavljajući za sobom iscrpljenost. Naš mozak se od preteranog razmisljanja i mentalne aktivnosti umara u istoj meri kao telo od fizičkog rada.

Povezane vesti

Umor kao odbrambeni mehanizam. Pitajte sebe da li ste stvarno toliko umorni i nemate energije ni za šta, ili je to možda izgovor da biste izbegavali određene situacije koje procenjujete kao potencijalne okidače za svoju anksioznost ili bilo koju vrstu neprijatnosti. Ovo se može javiti i kao nesvesni mehanizam, i takođe je neadekvatan način za nošenje sa potencijalno stresnim situacijama koji će Vam obezbediti trenutnu satisfakciju, ali, dugoročno posmatrano, ,,hraniće’’ Vašu anksioznost. Prisutan je recimo kod studenata koji na ovaj način izbegavaju učenje. Često je potrebno samo da se jednostavno upustimo u neku aktivnost, bez ikakvog preispitavanja da li imamo snage za to, da bismo zapravo videli da je ipak imamo i da nam nešto ide od ruke i kada naša energija, volja ili motivacija nisu na vrhuncu.

Izvor: Vaš psiholog

Ovo ne smete propustiti

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Lični razvoj