Kada se prijatelj, član porodice, partner ili kolega nađe u izazovoj situaciji, ili se suoči sa negativnim iskustvom, većina od nas će želeti da sasluša osobu, da pokaže empatiju, da je razume. Ipak, kada mislimo da se od nas očekuje da treba da izgovorimo savet, mnogi se koriste frazama poput - "misli pozitivno i biće bolje", ili "ko zna zašto je to dobro".

Zašto ovakve fraze ne treba da govorimo nekome ko pati ili je u nevolji, baš o savetu - ko zna zašto je to dobro - govorio je dr Aleksandar Misojčić, psihijatar i psihoterapeut u emisiji "Jutro".

"Zato što nas ta rečenica lišava da na bilo koji način razumemo situaciju. Dakle, niti razumemo kako smo upali u tu situaciju, koji su to pogrešni izbori, koje su to predrasude, koja su rigidna životna uverenja. Niti razumemo šta sledeći put treba da ispravimo, nego se onako infatilnio, dečiji nadamo da će za nešto biti dobro. Ljudi ne vole takve instant savete. Ljudske tegobe treba ispoštovati. Moj je savet da ljudima nikada ne dajete takve lakonske odgovore, jer to čak može da ih naljuti."

Takođe, doktor je govorio i o tome kako treba da postupamo prema drugima, ali i prema sebi, odnosno kako da bolje jedni druge razumemo i razvijamo se:

"Uvek treba razumeti i sebe i druge, i ne treba da budemo rigidni. Probelm je zato što smo mi rigidni u tumačenju drugih ljudi i sebe, i često nam je prihvatanje onog ljudskog dela u nama i drugima, teško. Naš prijatelj može da bude sebičan, može da bude ljubomoran, mogu kod sebe primetiti da imam malo sujete... Sve je uredu. To su sve ljudi - ljude treba voleti. Takvi kakvi jesmo treba stalno da težimo da rastemo, da radimo na sebi. Da ne sudimo sebi, niti drugima, već da dobro spoznamo sebe i druge, i pokušamo zajedno da rastemo." - objasnio je dr Aleksandar Misojčić.

Sledeći put kada se nađete u situaciji da razgovarate sa osobom koja se suočava sa određenim izazovom, problemom ili je imala loše iskustvo, pokušajte da je razumete. To može biti mnogo efektivnije nego da joj uputimo fraze koje je mogu dodatno uznemiriti.

Izvor: Sensa