Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Da li patite od nedostatka vitamina B12: ovo je najveća zamka veganske ishrane

Ukoliko prelazite na vegansku ishranu, povedite računa o unosu neophodnih vitamina i minerala, evo i zašto...

  Izvor: Shutterstock

Ako ste odnedavno postali vegan, vodite računa o unosu vitamina B12. Naime, ovaj vitamin se pretežno nalazi u proizvodima od mesa i nephodan je za kvalitet krvnih ćelija i normalno funkcionisanje nervnog sistema.

Stari ruski recept za bolju krvnu sliku: napravite zdrav napitak od samo 2 prirodna sastojka

Nedostatak vitamina B12 dovodi do umora, slabosti, zatvora, gubitka apetita, problema sa nervima, pa čak i do depresije. Tokom prilagođavanja veganskoj ishrani, potrudite se da ovaj vitamin unosite putem suplemenata i namirnica koje obiluju ovim vitaminom.

Izvor: Lovesensa

procitajte-jos5
Izvor: Foto: Shutterstock

 Ako patimo od manjka ovog vitamina, telo se teško brani od oboljenja: kako da znate da li vam neodostaje vitamin F

Većina dovoljno zna o važnosti vitamina za organizam i trudi se da ih unese u zadovoljavajućim količinama. Međutim, o značaju vitamina F, koji organizam, inače, ne stvara, nedovoljno se zna, iako obuhvata grupu supstanci neophodnih za naš život.

Ovaj vitamin igra glavnu ulogu u stvaranju odbrambene ravnoteže, a predstavlja i bazu od koje se sintetizuju druge zasićene masnekiseline, objašnjavaju stručnjaci.

Povezane vesti

Posledica njegovog nedostatka je gubitak vode iz organizma, što se ispoljava kroz preteranu žeđ. Perutanje kože, takođe, može da se javi zbog nedostatka vitamina F. Ukoliko postoji hronična nestašica, mogu da se jave i oboljenja krvnih sudova, u vidu ateroskleroze, flebitisa, tromboze, infarkta miokarda, takođe i poremećaj u radu jetre, kao i smanjena otpornost na viruse i bakterije.

Da bi se snabdeli optimalnim količinama dnevno treba uneti od 10 do 20 g ovog vitamina, što se, nažalost, retko kada dešava. Poluzasićene masne kiseline, u kojima se nalazi vitamin F, skoncentrisane su u semenkama uljarica - suncokretu, lanu, maku... A da bi se zadovoljile dnevne potrebe, dovoljno je, na primer, popiti samo dve kašike hladno ceđenog suncokretovog ulja.

Izvor: Novosti

Kako da znate da li vam nedostaje vitamin B12: prepoznajte važne simptome

Često ga zanemarujemo, a čuva nam glavu i telo - vitamin B12 veoma je važan u svakodnevnoj ishrani. Nalazi se mahom u životinjskim proizvodima, zbog čega su na udaru vegetarijanci i, posebno, vegani.

Povezane vesti

Važan je za funkcionisanje nervnog sistema, proizvodnju crvenih krvnih zrnaca. Može da utiče na mentalno zdravlje, na probleme sa pamćenjem, a u nekim slučajevima i na depresiju.

Nedovoljna količina ovog vitamina dovodi do nedostatka energije, ekstremnog osećaja umora, mišićne slabosti.

Nedavna studija je pokazala da ljudi sa smanjenim nivoom vitamina B12 imaju manju gustinu kostiju, što povećava rizik od osteoporoze. U ozbiljnim slučajevima njegov deficit može ugroziti trudnoću i izazvati kardiovaskularne probleme. Što više vremena prođe bez tretiranja, veća je šansa da dođe do trajnog oštećenja.

Povezane vesti

Nalazi se u životinjskim proizvodima kao što su meso, mleko, jaja, sir, riba, što predstavlja problem za vegane. Zato treba pažljivo čitati deklaracije jer ga proizvođači često dodaju u hranu omiljenu među veganima, poput pirinčanog mleka ili mleka od orašastih plodova.

Izvor: Novosti

Ovo ne smete propustiti

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Lični razvoj