Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

6 namirnica koje pomažu kod anksioznosti: pozitivno utiču na zdravlje mozga i smanjuju stres

6 lekovitih namirnica - evo koja hrana pomaže kod anksioznosti!

  Izvor: Foto: Shutterstock

Anksioznost je mentalni poremećaj koji se ispoljava kao konstantna zabrinutost, nervoza i bezvoljnost, a uglavnom se manifestuje kroz napade panike.

Vež pri prvim znakovima anksioznosti važno je potražiti stručnu pomoć psihologa i psihoteraputa. Uz preporučeni način leenja, pomoći će i zdrava ishrana, joga, meditacija, druženje sa pozitivnim ljudima i boravak u prirodi.

Stručnjaci ističu da postoje namirnice koja podstiču luenje hormona zaduženih za sreću i dobro raspoloženje, pa se takva hrana preporučuje i osobama koje se suočavaju sa anskioznim stanjem.

Povezane vesti

1. Losos

Sadrži nutrijente koje podstiu zdravlje mozga, vitamin D, omega 3 masne kiseline, eikozapentaenoinsku kiselinu (EPA) i dokozaheksaenoinsku kiselinu (DHA).

EPA i DHA mogu pomoći u regulaciji neurotransmitera dopamina i serotonina, koji mogu imati umirujuća i opuštajuća svojstva.

Pored toga, studije pokazuju da ove masne kiseline mogu smanjiti upalu i sprečiti disfunkciju moždanih ćelija što dovodi do razvoja mentalnih poremećaja poput anksioznosti.

Konzumacija adekvatnih količina EPA i DHA takođe može da promoviše sposobnost vašeg mozga da se prilagodi promenama, omogućavajući da se bolje nosite sa stresorima koji pokreću simptome anksioznosti.

Vitamin D je takođe proučavan zbog pozitivnih efekata koje može imati na poboljšanje nivoa smirujućih neurotransmitera,

2. Kamilica

Sadrži velike količine antioksidansa koji dokazano smanjuju upale, što može smanjiti rizik od anksioznosti. Nekoliko studija ispitivalo je vezu između kamilice i ublažavanja anksioznosti.

Otkrili su da su oni kod kojih je dijagnostikovan generalizovani anksiozni poremećajdoživeli znatno veće smanjenje simptoma nakon konzumiranja ekstrakta kamilice, u poređenju sa onima koji to nisu učinili.

3. Kurkuma

Kurkuma je začin koji sadrži kurkumin, jedinjenje za koje je dokazano da pozitivno utie na zdravlje mozga i pomaže kod anksioznosti i pojaanog stresa. Studije na životinjama pokazuju da kurkumin može pojačati DHA omega-3 masnih kiselina u mozgu pomažući vašem telu da ga efikasnije sintetiše.

Kurkumin takođe ima moćna antioksidativna i antiinflamatorna svojstva za koja je dokazano da sprečavaju oštećenje moždanih ćelija.

Ovo ne smete propustiti

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Lični razvoj