Hodanje može biti idealno ako želite da održite svoje fizičko i mentalno zdravlje. Ako pokušavate da povećate nivo aktivnosti, stručnjaci kažu da je više hodanja idealno. Stručnjak za fitnes Džoana Hol deli neke od svojih trikova za više hodanja. Iako je napolju pakleno vruće, važno je da se krećete - ili rano ujutru ili kasno uveče. Postoje trikovi koji će vam pomoći da hodate više.

Odredite cilj po svojoj meri

Iako u svesti ljudi stoji da bi dnevno trebalo napraviti 10.000 koraka da bi bilo neke vajde, nije tako. Stručnjaci kažu da nije potrebno napraviti 10.000 koraka dnevno, taj cilj je popularizovan širom sveta, ali realnost je da je ovaj cilj samo broj. Prvi put se pojavio šezdesetih godina 20. veka, a fitnes uređaji su postavili 10.000 koraka kao podrazumevani cilj. Međutim, članak Univerziteta u Granadi iz 2023. pokazao je da taj broj "nema naučnu osnovu”.

Takođe, Daily Mail je preneo istraživanje u kom je učestvovalo 78.000 ljudi starijih od 40 godina, rezultati praćeni dve godine pokazali su da je već 2.000 koraka dnevno veoma korisno, a naročito je važno da hodate brže.

Postavite realan cilj

Da biste povećali nivo aktivnosti, stručnjaci preporučuju postavljanje realnih ciljeva. Razmislite o ispijanju kafe dok šetate parkom.

Planirajte rute do mesta koja su vam poznata

Pripremite rutu za pešačenje. Bilo da je u pitanju 10 ili 15 minuta hoda, pokušajte da izaberete mesto koje vam je poznato - do posla, do škole, do prodavnce, do pijace.

Podelite cilj

Dostizanje 10.000 koraka dnevno je super, ali taj broj može biti zastrašujuć za mnoge. Zato rasporedite broj koraka tokom dana. Deo koraka možete da napravite ujutru, deo za ručkom i poslednji deo rute uveče.

shutterstock_2282044057.jpg
Shutterstock 

Kako da hodate više a da ne izađete iz kuće?

Dr Tim Harison podelio je za Metro nekoliko saveta uz koje, tvrdi, svako može da tokom dana napravi čak i famoznih 10.000 koraka, a da uopšte ne izađe iz kuće.

  1. Hodajte gore-dole stepenicama 42 puta
    Za samo 15 minuta možete da napravite 1.000 koraka.
  2. Pre svakog obroka napravite 500 koraka
    Pre nego što sednete da jedete ili počnete da spremate hranu, napravite 500 koraka oko kuće ili po bašti - potrebno vam je pet minuta u zavisnosti koliko ste brzi.
  3. Na svaki sat rada napravite 250 koraka
    Za 250 koraka vam je potrebno oko tri minuta, možete da navijete sat da vas svakih 60 minuta upozorava da je vreme za razgibavanje.
  4. Hodajte dok slušate podkast
    Hodajte po sobi ili hodniku dok slušate podkast, radio-emisiju ili gledate TV seriju dok koračate ‘u mestu’ u dnevnoj sobi.
  5. Uvedite pauzu za čaj ili kafu i šetajte 960 koraka (oko 3 minuta)
    Hodajte dok vam voda za čaj ili kafu ne proključa za šta je potrebno oko tri minuta, a onda prehodajte još jedan minut dok kesica čaja odstoji u šoljici, savetuje.
  6. Napravite pauzu od 15 minuta za šetnju i razgovor (1.200 koraka)
    Da prekinete radni dan prošetajte s nekim od ukućana po bašto ili hodnikom: to će vam poboljšati raspoloženje i smanjiti stres, a 15-minutna šetnja može pomoći i da razbistrite misli.
  7. Odradite kućne poslove (oko 400 koraka)
    Sa samo pet minuta usisavanja, brisanja prašine ili čišćenja prozora hodate barem 400 koraka, rekao je dr Harison za Metro.
shutterstock_2312326219.jpg
Shutterstock 

BONUS VIDEO:

Gubitak kilograma metodom 12-3-30 TikTok/mona_bah

Sensa/Z.A.