Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

KADA VAS NEKO POVREDI U SRCU OSTAJE GORČINA - EVO KAKO JE IZBACITI: Zapišite ovo na papir i zalečite svoje srce!

Kako se osloboditei ljutnje, besa i ogorčenosti - napišite pismo oproštaja! Ova tehnika pomaže da očistite srce od negativnosti...

 Kako se osloboditi ljutnje besa i ogorčenosti. Izvor: Shutterstock

Jedna od najtoksičnijih emocija svakako je ljutnja. Ogorčenost je ono što opterećuje i truje našu dušu, a njeno dugo potiskivanje može imati negativne posledice po zdravlje. Osećanja kao što su samosažaljenje, razočarenje i ljutnja takođe mogu biti deo ogorčenosti. Ove emocije koje se ukorene u detinjstvu usled nekih negativnih događaja, mogu značajno urticati na čoveka i u odraslom životnom dobu. Vremenom, ogorčenost emocija nažalost postaje navika za ceo život.

Pročitajte još

Dovodi do stresnog stanja koje loše utiče na imunitet, mentalno zdravlje, odnose i svaaki vid razvoja. Zbog toga je izuzetno važno da se oslobodite ljutnje, besa i ogorčenosti, au tome vam može pomoći jedna jednostavna tehnika - napišite pismo oproštaja. Psihološka tehnika koja ima za cilj uklanjanje nagomilanih negativnih emocija (uglavnom ogorčenosti) u odnosu na sebe ili drugu osobu.

Koristi se i kada ne možete direktno razgovarate sa sa osobom koja vas je u prošlosti povredila i zbog koje ste ogorčeni. Umesto da iskažete sve što ključa direktno u lice, sve svoje emocije možete iskazati na papiru, radeći sa svakom negativnom emocijom. Tehnika je takođe efikasna i u slučajevima kada smo ljuti na sebe, pomaže da se misli dovedu u logičan sled, kao i da se smanji unutrašnja napetost.

Pismo oproštaja se može napisati u slobodnoj formi, ali možete koristiti unapred pripremljena pitanja. Još je bolje ako pitanja formuliše psiholog koji razume vašu situaciju i ima veštinu postavljanja "sokratovskih" pitanja (metod dijaloga, u kojem se umesto argumenata koriste pravilno odabrana pitanja, omogućavajući sagovorniku da dođe do prave odluke).

Kako napisati pismo oproštaja? Izaberite određenog primaoca. Čak i u ovoj fazi čovek može da shvati da nisu svi okolo krivi, već samo jedan - onaj od koga je sve počelo i prešlo u naviku. Preporučljivo je da izabrete mirno mesto na kojem vam niko neće smetati, a za ovu vežbu odvojite 1,5 do 2 sata. Rad sa mislima i osećanjima se ne trba požurivati. Ako ste negde u žurbi i stalno gledate na sat, onda će efekat takve vežbe biti mali.

Bolje je pisati misli i osećanja na parčetu papira nego na kompjuteru. Svest o ogorčenosti može biti praćena jakim negativnim emocionalnim manifestacijama i suzama. Zapravo, poenta ove tehnike je da otpustite sve negativno iz sebe, prenesete to na papir i pronađete osećaj smirenosti. Počnite sa onim što ste želeli da kažete. Napišite sve što vam padne na pamet, ono što ste u sebi duboko potisnuli. Samo pišite, bez obzira koje reči koristite. Neformalni rečnik u ovom slučaju je sasvim prihvatljiv. Nazovite stvari pravim imenom, pišite šta mislite, ne filtrirajte ništa. Izrazite sve što vam je ključalo u duši u poslednje vreme. Pišite, ne zaustavljajte se. Kada se tok misli završi i više nema šta da se piše, onda možemo reći da je energija emocija izašla, tačnije, prenela se na list papira.

Saznajte i...

Posle toga, sedite mirno, odmorite se , osetite svoje telo, pokušajte da se opustite. Dišite ravnomerno. Šta osećate? Kakve misli? Ne pokušavajte da ih analizirate. Samo ih osvestite. Na kraju napišite opraštam sve iskrneo od srca i na taj način oslobađamsebe.

Struktura pisma oproštaja može biti spontana, ili može imati određeni redosled. Ako vam je teško da sami pišete o svojim osećanjima ili ne znate kako da formulišete misao, jednostavno odgovorite na sledeća pitanja:

  • Zašto sam ljut na tebe? ("Ljut sam na tebe zbog...", "Kako si mogao..." itd.).
  • Zašto se osećam povređeno? ("Uvređen sam što si...", "Uvređen sam kad si ti...").
  • Čega se bojim? ("Bojim se da…", "Ne želim to…").
  • Zašto me boli? ("Boli me zato što...", "Boli me kad te...").
  • Kako sam razočaran? ("Razočaran sam što...").
  • Zašto sam tužan? ("Tužan sam jer...").
  • Zašto krivim sebe? ("Sramota me je što sam...", "Nažalost, ja...").
  • Za šta da ti zahvalim? ("Hvala ti za…", "Opraštam ti za…").
  • "Volim te (poštujem) i puštam te s ljubavlju / poštovanjem)".

Ne morate da šaljete ili pokazujete pismo nekome. Ovo je vaš lični alat za rad sa osećanjima. Štaviše, preporučljivo je ne čitati ovo pismo. Ne treba ga čuvati, već je najbolje uništiti ga (pocepati ili spaliti). Izrazili ste sve emocije koje su vas obuzele i oslobodili se dela emotivnog tereta. Koja je onda svrha vraćanja u takve misli i osećanja? Oslobađanjem od pisma, sami ćete stvoriti dodatnu motivaciju za oslobađanje od osećanja ogorčenosti. Uništite pismo, a sa njim neka ode i sve ono negativno što je opterećivalo vašu dušu.

Izabrano za vas...

Izvor: Sensa

Ovo ne smete propustiti

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Lični razvoj