Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Zašto je adrenalinski umor toliko težak: 4 joga položaja za odmor i zdravlje

Da bismo se oporavili od adrenalinske iscrpljenosti, potrebno je da radimo ono što će isključiti nadbubrežne hormone. Četiri joga poze mogu da pomognu...

  Izvor: Foto: Profimedia

Hroničan stres od koga se ne odmaramo dovoljno i na pravi način izaziva takozvani "adrenalinski umor" ili "adrenalinsku iscrpljenost", objašnjava doktor Rodžer Kol, profesor Univerziteta Stanford koji se, između ostalog, bavi pitanjima relaksacije, odmora i pravilnog dnevnog ritma.

Naime, hormoni koje luči srž nadbubrežne žlezde - epinefrin (adrenalin) i norepinefrin (noradrenalin) deluju tako da ubrzavaju rad srca, podižu krvni pritisak, napinju mišiće i podižu aktivnost mozga na najviši nivo. Uz to, kora nadbubrežne žlezde luči mnoge hormone, a među njima je najzastupljeniji kortizol. Kortizol je prirodni steroid koji podiže nivo šećera u krvi (tako da mišići dobiju moćno gorivo) i sprečava upale, ali takođe oslabljuje imuni sistem.

Nadbubrežni hormoni su katabolički, što znači da se u biološkim procesima u kojima su uključeni troši energija i razbijaju ćelijske strukture. Ako aktiviramo nadbubrežne žlezde iznova i iznova, a između tih aktivacija se ne odmaramo dovoljno, telo se troši, biva malaksalo, a mi postajemo podložni brojnim oboljenjima.

Joga izazov - 30 dana asana

Da bismo se oporavili od ovakve iscrpljenosti, potrebno je da radimo ono što će isključiti nadbubrežne hormone i proizvesti lučenje anaboličkih hormona, poput hormona rasta. Hormon rasta luči žlezda hipofiza, skoro isključivo tokom najdubljeg sna. Da bismo postigli dubok san, treba izbegavati alkohol i kofein i tuširati se toplom vodom pre spavanja.

Ovo ne smete propustiti

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Lični razvoj