Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ajurvedski saveti za bolji san prema tri tipa doše: san kao jedan od stubova Mahariši ajurvede

San perdstavlja jedan od stubova Mahariši ajurvede i smatra se podjednako važnim, koliko i ishrana, za očuvanje zdravlja.

  Izvor: Shutterstock

ajurvedski_saveti_za_bolji_san_prema_tri_tipa_dose_san_kao_jedan_od_stubova_maharisi_ajurvede_2
Izvor: Shutterstock

Kapha doša tipovi treba da izbegavaju slatkiše

Ukoliko vam je soba previše topla i natrpana veća je verovatnoća da ćete se buditi tokom noći.

  • Koristite slatka eterična ulja za smirenje kao što su ulja : sandalovine, lavande, ruže, mente, jasmina...
  • Takođe, rashlađujte telo time što ćete da pijete više vode.

Tokom dana:

  • Jedite više slatkog i sočnog voća i hranu koja odgovara Pitta doši. Hrana sa slatkim, gorkim i blagim ukusima, kao i hladna pića pogoduju ovom tipu doše.
  • Iako ajurveda preporučuje kuvanu hranu, osobama sa Pitta došom najviše pogoduje sirova hrana pa su stoga sveži sokovi od voća i povrća, kao i salate, odličan izbor.
  • Ukoliko kasno popodne osetite glad, popijte šolju mlakog mleka jer melčni proizvodi uravnotežavaju Pitta došu.
  • Za ljude sa Pitta došom jedna od najbitnih stvari za kvalitetan san je da zaspe pre 22 časa.
  • Potrebno je da sebi priuštite obilnu večeru kako ne biste osećali glad pre spavanja.
  • Ostali saveti za kvalitetan život ljudi sa Pitta došom podrazumeva tri obroka dnevno, svaki dan u isto vreme, sa glavnim oborkom u podne. Preskakanje ili odlaganje obroka mogu da upropaste kondiciju Pitta tipova ljudi.
  • Izbegavajte previše zagrevanja i znojenja tokom fizičkih vežbi i izbegavajte vežbanje po suncu. Izaberite "rashlađujuće sportove" kao što su plivanje, skijanje, planinarenje itd. u haldovini, ili možda čak šetnje po mesečini.

Ajurvedski tipovi Vata, Kapha i Pitta: karakteristike i slabosti doša

    Saveti za poremećaj spavanja Kapha doše

    • Ustajte pre 6 časova ujutru .
    • Postepeno smanjujte konzumaciju kafe. Umesto toga pijte čaj ili zeleni čaj.
    • Jedite hranu koja pogoduje Kapha doši. Ovakva ishrana podrazumeva izbegavanje dezerta, naročito jakih slatkiša kao što je sladoled.
    • Sledite savete za ljude sa Kapha došom. Jake fizičke vežbe i aktivnost su od velike važnosti za balansiranje Kapha tipova. Najbolje vreme za vežbu je tokom Kapha perioda u toku dana (od 6 do 10 ujutru).
    • Dišite duboko i lagano tokom vežbanja ali i tokom celog dana.
    • Pijte čaj. To će vam pomoći da pokrenete celokupan sistem.
    • Takođe je bitno da se fizički osećate prijatno. Soba bi trebalo da bude zamračena ili mračna. Ugodna posteljina i pidžama takođe su poželjni a možete da isprobate i organski pamuk.

    ajurvedski_saveti_za_bolji_san_prema_tri_tipa_dose_san_kao_jedan_od_stubova_maharisi_ajurvede_3
    Izvor: Shutterstock

    Izvor: Lovesensa

    Ovo ne smete propustiti

    Komentari 0

    Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

    Slanje komentara nije uspelo.

    Nevalidna CAPTCHA

    Najnovije

    Lični razvoj