Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

KAKO DA UBRZATE METABOLIZAM AKO IMATE IZMEĐU 50 I 60 GODINA - LAKO SMRŠAJTE: Jedite namirnice koje u sebi ovo sadrže!

Autor Teodora Andrić

Menopauza povećava rizik od gojaznosti - evo kako da ubrzate metabolizam ako imate između 50 i 60 godina!

 Kako da ubrzate metabolizam ako imate 50 i 60 godina. Izvor: Shutterstock

Sa brojem godina postoji rizik od usporavanja metabolizma, pogotovo kada žena uđe u period menopauze. Prema rečima lekara, prosečna starost žena u menopauzi je 51 godina. Estrogen i progesteron, čiji je nivo već bio nizak u period pred menopauzu, u godinama nakon 50-e postepeno je u potpunom deficitu. To može uzrokovati smanjenje gustine korstiju, gubitak mišićne mase, kao i povećanje telesne težine.

Pročitajte još

Kako da ubrzate metabolizam u periodu između 50 i 60 godina života?

Možete ubtzati metabolizam i u menopauzi, ali je važno da ne zanemarite fizičku aktivnost. U ovim godinama se takođe preporučuje trening snage. Iako možda mislite da ovo može izazvati probleme sa zglobovima, istraživanja pokazuju da vežbanje povećava gustinu kostiju, smanjuje rizik od osteoporoze, od hroničnih bolesti (kao što je dijabetes tipa 2), kardiovaskularnih bolesti i artritisa.

Takođe, možete raditi treninge poput joge i pilatesa. Važno je da ostanete aktivni i da redovno vežbate, jer to će pomoći da sačuvate tonus mišića, poboljšate koristi, a metabolizam i probava će raditi kao sat. U procesu mršavljenja vežbanje, vožnja bicikla, šetnja - sve ovo može dati sjajne rezultate, posebno ako ste aktivni u menopauzi kada se povećava rizik od gojaznosti.

Saznajte i...

Ukoliko se fizički aktivirate, metabolizmu morate pružiti odgovarajuću hranu. Da bi se ubrzao metabolizam, stručnjaci savetuju da jedete sto do 200 grama proteina dnevno. To ne znači da svakodnevno jedete meso koje je teško za varenje i opteretite telo namirnicama životinjskog porekla. Sve jedite umereno, a u jelovnik obavezno ubacite biljne proteine: kinoa, tofu, orašasti plodovi, semenke, ovas i pirinač, povrće (avokado, brokoli, karfiol, kelj...), pečurke...

Protini će vas dugo držati sitim, regulisati apetit, podstaći mišićnu masu, ali i pozitivno delovati na metaboličke funkcije u organizmu.

Izvor: Sensa

Ovo ne smete propustiti

Komentari 1

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Anka

Za pocetak,jutro zapocnite s velikom casom tople limunade,po mogucnosti da bude preciscena voda...pokrece metabolizam samo tako!

Najnovije

Lični razvoj