Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Podmladite celo telo iznutra i spolja: evo kako joga odlaže proces starenja

Joga je namenjena ljudima svih životnih doba, a naročito pomaže onima koji žele da vrate mlčadolikost i uspore proces starenja!

  Izvor: Foto: Shutterstock

podmladite-celo-telo-iznutra-i-spolja-evo-kako-joga-odlaze-proces-starenja
Izvor: Foto: Shutterstock

Joga za starije

Joga ne samo da ublažava simptomestarenja nego je i namenjena starijim ljudima.

Jedna od najvažnijih stvari o jogi odnosi se na činjenicu da je može praktikovati populacija raznog životnog doba; od osnovnoškolaca do baka i dedova. Ne trebate ni sumnjati u to da oni stariji ne mogu izvoditi određene joga položaje. Naprotiv, oni uživaju u vežbanju joge jednako kao i bilo koja druga mlada osoba, a ono što je još bolje, donose puno više prednosti na svoje telo i organizam.

Da li je joga prikladna za starije?

U većini slučajeva stariji ljudi mogu se baviti jogom. Neki jedva dočekaju da odu u penziju, kako bi se napokon u poptunosti mogli posvetiti stvarima koje vole, kao što je na primer joga. Joga ne samo da pomaže u održavanju zdravog tela i duha nego se i uspostavljaju osećaji zajedništva i pripadnosti sa grupom istomišljenika i zaljubljenika u jogu.

Povezane vesti

Prednosti joge za starije osobe

Prednosti joge za starije osobe u principu su slične onima za celu populaciju. Dakle, poboljšanje ravnoteže i stabilnosti, istezanje i jačanje mišića ruku, nogu i leđa, povećavanje kapaciteta pluća, ublažavanje simptoma stresa, depresije i anksioznosti, pridonosi boljem spavanju i sl.

Ostale prednosti joge na organizam:

Zadržava mladoliki izgeld: joga vam pomaže da se osećate i da izgeldate mlađe. Vežbanjem joge smanjujete i ublažavate simptome stresa. Duboko disanje poboljšava cirkulaciju krvi što dovodi do zdrave i sjajne kože i mladalačkog izgleda.

Ublažava bol: zbog širokog raspona vežbi i pokreta, joga obuhvata sve mišićne grupe. Redovnim vžbanjem joge istežu se, jačaju i toniraju mišići ruku,nogu, leđa, zadnjice i sl. Samim tim smanjuje se mogućnost povreda, padova i lomova, a to je naročito važno kod starijih ljudi. Bavljenje jogom ublažava bolove u zglobovima i leđima te simptome išijasa i artritisa.

Podstiče mentalne funckije: vežbanje joge podstiče bolju cirkulaciju, što znači bolje obezbeđivanje organizma hranjivim materijama, a samim tim i bolje funkcionisanje mozga. Određenim joga položajima postiže se ravnoteža između leve i desne hemisfere mozga.

Izvor: Svet joge

Ovo ne smete propustiti

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Lični razvoj