Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

5 NAMIRNICA KOJE NIKAKO NE TREBA DA JEDETE SVAKOG DANA: Zdrave su, ali to ne značI da možete da ih uzimate neograničeno

Autor Vanja Ostojić

Iako su zdrave, pojedine namirnie ne reba jesti svakog dana- donosimo vam 5, čiju količinu treba ograničiti.

 5 zdravih namirnica koje ne treba jesti svakog dana Izvor: Shutterstock

Konzumacija bilo kog proizvoda u velikim količinama može negativno da utiče na opšte zdravlje, bilo da je u pitanju veštački šećer, koji je dokazano loš, ili na primer neka zdrava namirnica. Zbog čega treba ograničiti zdrave namirnice? Zato što jedan proizvod, koliko god da je zdrav, nikada neće moći da obezbedi organizmu sve neophodne hranljive materije. Zbog toga je raznovrsnosnaishrana toliko važna. Postoje neke namirnice koje mnogi vole i zdrave su, a nikako ne bi trebalo da se jedu svakog dana.

Pročitajte još

Evo koje su to:

1.Povrće iz porodice kupusara

Povrće je bogato antioksidansima i hranljivim materijama, a naročito ono poput karfiola, brokolija i kelja. Međutim, prema naučnim studijama, njihova prekomerna konzumacija može izazvati hipotireozu, tj. nedostatak hormona štitaste žlezde. Ovo je posebno važno za osobe koje uzimaju hormonsku terapiju. Ako baš ne možete bez njih ni dan, savet je da ih prvo propržite u tiganju ili skuvate sa nekim drugim namirnicama.

2. Tuna

Iako je zdrava jer sadrži omega 3 masne kiseline i znatnu količinu proteina, tuna je bogata živom. Prekomerna konzumacija može dovesti do nagomilavanja velike količine ovog teškog metala u organizmu koji je posebno opasan za decu i trudnice. Lekari savetuju da ne jedete tunu više od jednom nedeljno.

Saznajte i...

3. Suvo voće

Suvo voće je savršena užina koja daje energiju, naročito pre treninga. Međutim, sve sušeno voće (urme, brusnice, smokve, kajsije, šljive…) sadrži mnogo više šećera od svežeg voća. Budite umereni.

4. Musli i žitarice

Žitarice same po sebi nisu problem, već one koje su prerađene, a takvih je ogromna većina. Teško je u prodaji naći žitarice koje ne sadrže nikakav oblik šećera. Takođe, čak i ako ne sadrže veštačke šećere, teško ćete naći žitarice koje su od celog zrna. Proces prerade je takav da se odstranjuje ogroman deo hranljvih materija

5. Paradajz iz konzerve

Glavni problem svih konzerviranih namirnica je što sama konzerva, u kojoj se proizvod čuva, može da sadrži ostatke smolastih materija koje sadrže sintetički estrogen bisfenol-A. Naučnici su odavno identifikovali njegovu ulogu u nastanku mnogih bolesti – od problema sa reproduktivnim sistemom do srčanih oboljenja, dijabetesa i gojaznosti. Pojedine studije su otkrile da sintetički estrogen može negativno da utiče na plodnost.

Izvor: Sensa

Ovo ne smete propustiti

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Lični razvoj