Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

AKO IMATE OVE SIMPTOME, POVIŠEN VAM JE KORTIZOL - HORMON STRESA: Kako da ga smanjite i sprečite posledice po zdravlje 

Naše telo reaguje na stres lučenjem hormona kortizola iz nadbubrežnih žlezda. Svakodnevni stres naš organizam stavlja u stalno stanje borbenosti što ostavlja posledice na ceo organizam. Evo kako prepoznati i smanjiti kortizol...

 shutterstock_163124087.jpg Izvor: Shutterstock

Savrmeni način života svakodnevno nas izlaže stresu, usled čega nam je nivo hormona kortizola stalno visok. To naše telo stavlja u stalno stanje borbe ili bekstva u slučaju opasnosti, iako realnih opasnosti zapravo nema, već su u pitanju problemi na poslu, sa finansijama, komplikovani međuljudski odnosi, život u gradu...

Pročitajte još

Naše telo ima mnogo odbrambenih mehanizama koji su spremni da se aktiviraju kada smo u opasnosti. Kada uoči pretnju, ono oslobađa odgovor na stres, poznat i kao „bori se ili beži“. Ovaj odgovor na stres pokreće oslobađanje hormona kortizola iz nadbubrežnih žlezda i mozga u celom telu. Dolazi do povećanja protoka krvi do srca i pluća kako bismo mogli brže da pobegnemo ili da se borimo. To znači da ako smo stalno pod stresom, onda je i naše telo u stalnom stanju borbenosti. S druge strane, naše telo u drugi plan stavlja funkcije poput varenja i reprodukcije jer nisu važne za fazu preživljavanja. Sve ovo ostavlja očigledne posledice na zdravlje i potpomaže razvoj mnogih bolesti.

Koji su simptomi povišenog kortozola?

  • Depresija
  • Umor
  • Dobijanje na težini
  • Bol u leđima
  • Nesanica
  • Razdražljivost
  • Smanjena seksualna želja
  • Nepravilne menstruacije
  • Oslabljen imunitet

Saznajte i...

Kako možemo smanjiti nivo kortizola?

Mnogi stresori mogu uticati na povećanje kortizola, a osim radnog okruženja, međuljudskih odnosa, tu su i neuravnotežena ishrana, loš san, previše kofeina, vežbe visokog intenziteta. Evo šta možete da uradite da smanjite nivo kortizola:

-Ograničite se na jedno piće sa kofeinom dnevno (najbolje ujutru)
-Spavajte dovoljno (sedam do devet sati, u zavisnosti od potreba tela)
-Isključite sve pametne uređaje sat vremena pre spavanja i provodite manje vremena na društvenim mrežama
-Pronađite vežbe koje vam prijaju ( kombinaciju visokog i niskog intenziteta)
- Uvrstite suplemente magnezijuma u svakodnevnu rutinu
-Vežbajte duboko disanje, jogu ili praktikujte meditaciju
-Provodite vreme sa osobama čije vam društvo prija
-Jedite raznovrsnu i nutritivno bogatu hranu

Izabrano za vas...

Izvor: Sensa 

Ovo ne smete propustiti

Tagovi

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Lični razvoj