Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

JAPANCI OTKRILI DA LOŠE DRŽANJE NAKON 50. GODINA DONOSI ZDRAVSTVENE PROBLEME: Koje komplikacije nastaju zbog krive kičme

Autor Teodora Andrić

Japanci otkrivaju da loše držanje nakon 50. godina uzrokuje dodatne zdravstvene probleme - kako je zdravlje ugroženo zbog ktive kičme!

 Kako je zdravlje ugroženo zbog ktive kičme. Izvor: Shutterstock

Pravilno držanje tela nije samo stvar dobrog izgleda, već se može odraziti i na naše zdravlje, kao i stanje unutrašnjihorgana. Još od detinjstva nam govore da se ispravimo, držimo leđa uspravno i dok stojimo, i kada sedimo. Međutim, saveremeno doba u kojem većina radi pred računarima, provođenje dosta vremena sa telefonom u ruci, kpred televizorom, kao i duge vožnje auta, sve ovo dodatno ugrožava kičmu i držanje.

Japanski naučnici su pronašli vezu između iskrivljenih leđa i smanjenja naših kognitivnih funkcija. Tokom istraživanja testirali su više od 400 ljudi starijih od 50 godina. Kao rezultat toga, došli su do zaključka da što se gornji deo kičme više naginje napred, to je veći rizik da se sa godinama kod osobe razviju određeni mentalni problemi.

Proučavali su rendgenske snimke, a odstupanje od norme u držanju kičmenog stuba, od početka kičme do njenog centra mereno je u milimetrima. Japanski naučnici otkrili su da oni čija su glava i vrat više izbačeni napred, u obliku "znaka pitanja", imaju veći rizik od opadanja kognitivnihfunkcija.

Za muškarce odstupanje od norme bilo je povezano sa padom mentalnih sposobnosti vezanim za uzrast, a za žene, bez obzira na to koliko imaju godina.

Pored lošeg držanja, smanjenje kognitivnihsposobnosti, odnosno lošije pamćenje i manjak koncentracije, mogu izazvati i loše navike poput nedostatka sna, upijanje previše informacija, nepravilna ishrana, pasivni (sedeći) stil života, preopterećenje obavljanja više poslova istovremeno...

Takođe, loše držanje može da poveća napetost u mišićima, oslabi funkciju pluća, dovede do slabe cirkulacije i poveća verovatnoću stresne inkontinencije zbog jačeg pritiska na bešiku itd.

Zato je važno da obratite pažnju na držanje, da stvorite položaj uvek koji prija vašem telu i koji je pogodan za zdravlje kičme. U tome vam može posebno pomoći fizička aktivnost, a najviše vežbe poput pilatesa, joge, vežbi istezanja...

Izvor: Sensa

Ovo ne smete propustiti

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Lični razvoj