Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

OVO SU SKRIVENI SIMPTOMI ŠEĆERNE BOLESTI: Evo koje osobe imaju najveći rizik od dijabetesa

Neke od ovih simptoma često zanemarujemo, a mogu ukazivati na visok šećer u krvi!

  Izvor: Shutterstock

Šećerna bolest i dijabetes postala je jedna od najzastupljenijih oboljenja savremenog doba. Kako biste započeli proces lečenja i na vreme promenili stil života koji bi mogao doprineti u prevenciju i lečenju bolesti, važno je da ne zanemarite simptome koje vam telo šalje. 

Pročitajte još

Ovo su skriveni i najčešći znaci šećerne bolesti (dijabetesa):

  • hronični umor
  • smanjenje energije
  • pojačana žeđ ili mokrenje
  • naglo dobijanje na težini ili mršavljenje
  • pojačana žeđ ili mokrenje
  • neuobičajena glad
  • zamućenje vida
  • sporo zarastanje rana
  • oštećenja na koži

Mogu se pojaviti i drugi, manje česti simptomi poput svraba i suvoće kože, neprijatan zadah, mučnina i bolovi u stomaku, gljivične infekcije...

Istraživanja širom sveta pokazuju da, osim genetskog faktora, najveći rizik od dijabetesa tipa 2 imaju osobe koje dugo sede, ne bave se fizičkomaktivnošću i hrane se nezdravo. Promena načina života je od presudne važnosti u prevenciji šećerne bolesti, pa se preporučuje da usvojite zdravu i izbalansiranu ishranu i tri do pet puta nedeljno imate fizičku aktivnost od najmanje 30 minuta.

Za smanjenje rizika preporučuje se izbegavanje slatkih napitaka i ogrničenje alkohola, a umesto toga možete piti vodu, kafu i čaj, ali bez ikakvih zaslađivača.Konzumiraje više svežeg povrća, posebno zelenog lisnatog, a konzumiranje voća ograničete na dve porcije svežeg voća dnevno. 

Saznajte i...

Najveći izazov su ugljenihidrati, pa se potrudite da konzumirate hleb i testenine od žitarica od celog zrna. Preporuka je i da crveno meso zamenite belim, a koristite isključivo nezasićene masnoće poput maslinovogulja.

Ne morate skroz izbegavati grickalice i slatkiše, samo izaberite zdraviju varijantu. Na primer, umesto čipsa jediteorašasteplodove, ali u ograničenoj meri. Umesto visokokaloričnih kolača punih šećera, možete napraviti voćnu salatu.

Fizička aktivnost je neophodna za zdravlje celog organizmu, pa tako i za borbu protiv povišenog nivoa šećera u krvi. Ako niste u kondiciji, možete šetati, voziti bicikl, vežbati joguza početnike ili pilates.

Izabrano za vas...

Izvor: Sensa

Ovo ne smete propustiti

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Lični razvoj